2e hands gekochte Dewalt 26500-QS

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Hoihoi,

Ik post hier weer eens omdat ik vaak direct een goed antwoord krijg :D. Ik heb een goed gebruikte planer gekocht voor een klein prijsje. Ik ga het gebruiken voor heel ruw werk en vind krassen, strepen in het geschaafde hout geen enkel probleem.

Ik zag alleen dat de rotor ooit een keer iets hard heeft geraakt, de machine draait nog perfect en lijkt nog goed in balans te zijn. Moet ik die rotor vervangen of proberen te fixen of lekker mee gaan werken?


IMG_20191012_090609.jpg
IMG_20191012_090331.jpg
IMG_20191012_090318.jpg
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
En de zool heeft ook een keer een opdonder gehad, daar knapt ook niet vanzelf een stuk af.
Zelf zou ik deze niet hebben over genomen ook niet voor een klein prijsje.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Als het uitsluitend voor ruig werk is, en de machine volgens jou nog prima werkt, dan zou ik ook de machine gewoon zo gaan gebruiken.
Als je het gaat vervangen, en de machine alleen voor ruig werk gaat gebruiken, heb je kans dat hetzelfde weer gebeurd.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Dit is een gevaarlijke machine. Ik zou hem zo weer op MP zetten. Gereedschap moet scherp zijn !!, geen defecten hebben en geen schade die de werking van het apparaat nadelig beïnvloed. Een stukje van de zool is nog te doen, zeker voor een krijgertje, maar dat geldt niet van de schade aan de rotor. Ik zie bij Kruis ook niet zo dat ze onderdelen hebben dus die zullen misschien besteld moeten worden.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Dat is lekker zeg. Vertellen dat het een gevaarlijke machine is. Om hem dan op mp aan te bieden. Zodat een mss onwetend iemand maar een ongeluk kan krijgen
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Dat is lekker zeg. Vertellen dat het een gevaarlijke machine is. Om hem dan op mp aan te bieden. Zodat een mss onwetend iemand maar een ongeluk kan krijgen
Je hebt gelijk. Eigenlijk moet ie ingeleverd worden bij de kringloop of anders voor onderdelen aangeboden.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Waarom niet gewoon gebruiken als de machine gewoon werkt
Trilt hij nou hevig
Dan moet je hem niet gebruiken
Maar zo te horen werkt hij prima
Mvg leroy
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Deze machine is in deze toestand naar mijn mening onbruikbaar en gevaarlijk. De beitelas is zwaar beschadigd en de stukken ijzer die er in zitten zijn de naam schaafmes niet meer waard. Deze machine is zwaar misbruikt en verwaarloosd. Schaafmessen vervangen gaat niet voldoende zijn. Als je ze nog er uit krijgt. Op de plaats van de vervorming gaan ze niet goed ondersteund en verbogen zijn met de risico"s van dien. Een schaafmes wat uit de machine vliegt wil je niet meemaken.
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Oke de meningen zijn vrij duidelijk. Ik koop een nieuwe beitelas!

ik zie dat elu, black& decker en dewalt vaak dezelfde beitelas/kop gebruiken dus die is nog wel te vinden. Leuk project kon het niet laten liggen voor 20 euro.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.