Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Veel discussie over de opbouw van de tafel, dan hier een tip voor de afwerking. Ik zou als het echt zwaar gebruikt gaat worden afwerken met polyurethaan, dat vormt een volledig gesloten kunststof laag en is denk ik één van de meest robuuste afwerkingslagen die er is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk Berichten
    Ik zou als het echt zwaar gebruikt gaat worden afwerken met polyurethaan, dat vormt een volledig gesloten kunststof laag en is denk ik één van de meest robuuste afwerkingslagen die er is.
    voor alle (misschien overbodige) duidelijkheid, Rubio monocoat is een olie en Skylt is een PU applicatie

Heb het even met ze overlegd en ze hebben een voorkeur voor de ondergrond met underlayment plaat en de stalen profielen dus dat gaat hem worden.

Over de afwerking, is een 2 componenten olie vergelijkbaar qua hardheid met een 2 componenten lak? Wat is aan te raden als ze het een keurtint willen geven? Is rubio monocoat 2c dan iets, ik zie dat dit in ieder geval in veel kleuren beschikbaar is en heb er vaker over gelezen hier. Of geeft dit te weinig bescherming op zacht grenen hout?

Een 2-componenten-olie is aanzienlijk minder hard dan een 2-componenten-lak (PU). Zelf ben ik destijds bij Duller&Co in Amsterdam langs geweest om de kleuropties te bekijken. Er zit vast ook wel een goede verfzaak bij jou in de buurt waar ze je goed kunnen adviseren. Anders kan je Duller&Co ook altijd bellen. Als ik het goed heb, kan je ook online bij ze bestellen.

Forum Rechten