Ken je de handige MagPort?

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik gebruik deze koppeling van 100mm aan de afzuiger,

Koppeling afzuigslang (1056 x 396).jpg

Het is een afvoerhulpstuk van een WC (wel nieuw);)
En kan deze heel makkelijk van de een op de andere machine plaatsen.
Mvg, :).
 
Laatst bewerkt:

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt voor de info.
Hoe heb je trouwens de rondingen aan de buitenzijde zo mooi gelijkmatig gekregen?

Ik heb een mal uitgezaagd met de lintzaag en dan met de spindleschuurmachine afgewerkt. Dan de eigenlijk stukken dicht bij de lijn uitgezaagd met de lintzaag, de mal bevestigd met dubbelzijdig kleefband en dan op de freestafel met een frees+lager afgewerkt.


Handig systeem voor klein behuisden, ik zou wel proberen een stukje buis door te laten steken zodat ie makkelijk(er) centreert. Kan dat?

groeten, Hans

Eigenlijk niet nodig hoor. Doordat beide uiteinden elkaars spiegelbeeld zijn worden die door de magneten perfect gecentreerd.

@Fluo

Waarmee heb je de pvc in het hout verlijmd ?

En waarmee de magneten ?

Met Bison Max Repair Universal, had ik nog liggen.
 

Jeroen B

Actieve deelnemer
14 mei 2018
63
28
Brabantse Kempen

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Blij te horen dat het je kan helpen.
Ik heb nu een techniek om de slangen los te koppelen (de magports van elkaar wegschuiven, 4.5kg is teveel om los te trekken), maar die 2.8kg magneten zouden volgens mij wel voldoende moeten zijn
 

Jeroen B

Actieve deelnemer
14 mei 2018
63
28
Brabantse Kempen
Blij te horen dat het je kan helpen.
Ik heb nu een techniek om de slangen los te koppelen (de magports van elkaar wegschuiven, 4.5kg is teveel om los te trekken), maar die 2.8kg magneten zouden volgens mij wel voldoende moeten zijn
Dank je, ik ga bestellen en aan de slag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.