Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Zeker goed verzonnen, denk dat ik er ook een poging aan ga wagen (zal wel iets minder gelikt worden vrees ik )

Ik vraag me af of het niet eenvoudiger is om gewoon een pvc- of Spiraliet buis-koppeling te nemen en dan het "mannetje" te monteren aan de machine en het "vrouwtje" te monteren aan het einde van de slang. In elkaar schuiven ...en ...klaar is Kees.

Scheelt een hoop werk.
    Laatst gewijzigd door The Boktor; 10-10-19 om 15:43.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Zo doe ik het inderdaad ook op 125 & 100mm darmen, werkt heel goed. Al is dit systeem ook wel leuk gevonden!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maja158 Bekijk Berichten
    Het systeem ziet er makkelijk uit en als je zegt aanrader, dan heb ik toch zo mijn twijfels.
    Het "gezeul" met de grote afzuigslang blijft. Van de ene machine naar de ander, je moet de slang verplaatsen.
    Het enige voordeel in mijn ogen is 20 seconden tijdwinst omdat je de slang aan de andere vastklikt.
    Vraag me ook af hoe groot het aanzuigen van valse lucht is.
    Maar misschien heeft het systeem wel meer voordelen die ik niet zie...
    Ik vond het toch altijd een gepruts om de slangen op hun plaats te krijgen, bij de lintzaag zit de afzuiging helemaal onderaan tegen de grond, bij de schuurmachine was de diameter net iets groter waardoor de slang er moeilijk over te schuiven was. Nu is het gewoon de slang "in de buurt" brengen en dan klikt die mooi vast.
    Ik voel ook helemaal geen valse lucht tussen de koppelingen. Maar een flexibele rand zoals Massis aangaf zou zeker een oplossing zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoboW Bekijk Berichten
    @FLUO

Waarom heb je gekozen voor Ø 100 naar Ø 125 ?

Kan het niet met alleen Ø 100 ??

Verder top gevonden ! ik zie er wel wat in ....
    Ik had geen vaste buis van 100 om te verzagen, dus heb ik deze maar genomen, zag deze toevallig hangen toen ik stond te wachten in de winkel. Zou zeker ook werken met stukken vaste buis van 100

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vandikte Bekijk Berichten
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor mijn werkplaats maar zag op tegen zo’n uitgebreid buizensysteem, hiermee kan ik het relatief makkelijk oplossen. Top!

ik ga alleen de vorm iets minder complex maken
    Ik merk wel dat de vorm zijn nut heeft, zo kan je met je vingers makkelijk de magneten van elkaar weg schuiven. Bij een grote ronde bijvoorbeeld zou dat niet zo makkelijk gaan.
    Laatst gewijzigd door Fluo; 11-10-19 om 06:03.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Ziet er makkelijk uit. Ik gebruik zelf snelspanklemmen, maar dit ga ik zeker ook eens proberen te maken!

Welke magneten heb je gebruikt?
    Waarschijnlijk Neodymium magneten, maar welke diameter en dikte (en dus houdkracht?)
    En gaat de slang niet te makkelijk los als je er per ongeluk tegenaan schopt of hem verschuift?
    Ik kan alles, tot ik bewijs dat ik het niet kan

Ik heb deze gebruikt : https://www.magnetenkopen.nl/winkel/...dkracht-45-kg/

Maar zijn misschien wel iets te krachtig, de slang gaat zeker per ongeluk niet los komen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Bedankt voor de info.
    Hoe heb je trouwens de rondingen aan de buitenzijde zo mooi gelijkmatig gekregen?
    Ik kan alles, tot ik bewijs dat ik het niet kan

Forum Rechten