Tafelblad lijmen

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Ik heb toch ook al gesukkeld met lange planken van 3,5 meter te vlakken... Bedoel je met die hulpmiddelen dan echt niets? Ik gebruikte een rolbok, maar heb er aan gedacht om de vlakbank iets te verlengen, ik kreeg de bolling in het midden er moeilijk uit (ook al is me geleerd om dan vooraan en achteraan eerst een stukje weg te schaven...) Misschien waren de planken ook wel wat zwaar/moeilijk te hanteren :p

Danny sorry voor het kapen van je topic, maar als we er allemaal bij leren iedereen tevreden, toch? ;)
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Ik snap wel dat het kan maar als je dikke zware of lange balken moet vlakken zijn tafel verlengingen en of er rolbok wel echt ideaal.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Nou, als er voldoende interesse is wil ik komend voorjaar wel eens een "zeer korte" workshop:p geven over vlakken een haaks schaven op de schaafmachine.
Met speciale aandacht voor het schaven van lange stukken hout. Dan kan je ondermeer zien dat één man zelfs balken van 4m lengte alleen kan vlakken en haaks schaven zonder enig bijkomend hulpmiddel.

Locatie zou dan weer de CNR loods kunnen zijn in Rupelmonde (B)

Daar zijn we net gestart met een grote transformatie, deze zou tegen begin April moeten klaar zijn.
Alle machines worden dan herschikt en samengebracht op een vaste standplaats. Nu zwerven die zowat door de hele loods. Dit met dank aan een rolbrug met een hefvermogen van 5ton.
Er komt ook een grote mezaninne in de loods waarbij het werkopp. met 1/3 toeneemt.

Superinteressant!
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
André,heel leuk als jij dat wil doen ! Maar wat is de minimum bezetting?
Gr,
Rudy

- - - Updated - - -

André,heel leuk als jij dat wil doen ! Maar wat is de minimum bezetting?
Gr,
Rudy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.