Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: zagen van platen

zagen van platen

Beste mensen,

Ik zie op you tube dat ,vooral de Amerikanen, een "foam board" gebruiken onder hun multiplex plaat.
    Ik doe het nu op de grond welke van underlayment is gemaakt. Geeft mooie patronen maar is wel weer extra belasting voor de zaag.
    Hoe doen jullie dat. hebben jullie tips over waar je eventueel in nederland een dergelijk foam board kan kopen.

alvast dank
    groet steven

Volgens mij is dit gewoon isolatieschuim

gr

Frank

Dat is gewoon een plaat isolatiemateriaal

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Ik zet de zaag max 2 mm er doorheen, dan kost dat nauwelijks vermogen.
    Met tempex gaat het ook, geeft alleen een troep vind ik.
    sometimes you just need a bigger hammer

Ik heb daar een hele plaat 18mm multiplex voor, om de ca 100mm groeven in gefreesd waar een traptrede profiel inpast, het is van rubber een steekt 4 a 5 mm boven de plaat uit, zat ook altijd te klooien met latjes etc is even een klusje maar ik vindt het ideaal.

ik werk nooit op de grond vind ik waardeloos.

Ik heb een paar stevige schragen gemaakt.
    daarop twee stroken multiplex 40 dik 220 lang ooit eens uit de container gehaald (oude deur )
    als ik platen wil zagen leg ik daar een frame op van panlatten om de 200 ooit eens gemaakt toen ik een tiental platen moest verzagen.

gaat vooral om schuine stukken stroken zaag ik met de tafelzaag

eigenlijk is het resultaat met zoiets als de post hierboven.
    maar een 18mm plaat is niet stijf genoeg voor op een paar schragen

Forum Rechten