zagen van platen

Steven73

Actieve deelnemer
3 nov 2018
53
0
Beste mensen,

Ik zie op you tube dat ,vooral de Amerikanen, een "foam board" gebruiken onder hun multiplex plaat.
Ik doe het nu op de grond welke van underlayment is gemaakt. Geeft mooie patronen maar is wel weer extra belasting voor de zaag.
Hoe doen jullie dat. hebben jullie tips over waar je eventueel in nederland een dergelijk foam board kan kopen.

alvast dank
groet steven
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Ik heb daar een hele plaat 18mm multiplex voor, om de ca 100mm groeven in gefreesd waar een traptrede profiel inpast, het is van rubber een steekt 4 a 5 mm boven de plaat uit, zat ook altijd te klooien met latjes etc is even een klusje maar ik vindt het ideaal.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
ik werk nooit op de grond vind ik waardeloos.

Ik heb een paar stevige schragen gemaakt.
daarop twee stroken multiplex 40 dik 220 lang ooit eens uit de container gehaald (oude deur )
als ik platen wil zagen leg ik daar een frame op van panlatten om de 200 ooit eens gemaakt toen ik een tiental platen moest verzagen.

gaat vooral om schuine stukken stroken zaag ik met de tafelzaag


eigenlijk is het resultaat met zoiets als de post hierboven.
maar een 18mm plaat is niet stijf genoeg voor op een paar schragen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.