Vreselijke stank houtsoort Angelim Vermelho

zo67

Nieuw lid
6 okt 2019
2
0
Wij hebben een oude boerderij gekocht en iedere keer als we in de slaap en badkamer komen, die zich op de begane grond bevindt, er een stank aanwezig is van poep.
De slaapkamer heeft 2 openslaande deuren naar een terrasje en als je die opendoet (gaat moeilijk want ze zitten klem en het hout is daar afgeschaafd) komt die enorme stank vrij, echt niet te harden!
Ook het raam in de badkamer dat uit vele ruitjes bestaat, stinkt.
Ik denk dat de kozijnen van de hardhout soort Angelim Vermelho is.
Mijn vraag is, wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik eraan doen? Helpt het als ik er meerdere verflagen opzet?
Ik hoop dat iemand iets voor me weet!?
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Het terras zelf stinkt niet? Voor zover ik weet is het alleen op vers hout van toepassing.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Van de site gadero.nl:

[FONT=&quot]"Vers gezaagd Angelim Vermelho kan een sterke (boterzure) geur hebben die pas na enkele weken verdwijnt. "

Omdat je het hebt over een oude boerderij, denk ik eerder aan de riolering zelf.

[/FONT]
 

Nik

Nieuw lid
15 dec 2016
4
0
Ik ben dit op het werk ook eens tegen gekomen met stelkozijnen van angelim vermelho. Als het hout terug nat wordt, krijg je terug de geur. We hebben de lekkages door de aluminium puien kunnen stoppen en de geur werd minder.
 

zo67

Nieuw lid
6 okt 2019
2
0
Het raam in de badkamer dat uit vele ruitjes bestaat, stinkt ook.
Is het zo dat verf ook ademend is?
Mijn idee is nu om alles goed te schuren, 2 lagen grondlak, een laag Glitsa o.i.d. (welke laklaag sealt echt?) En daarna af te lakken.
 

kijkbouw

Actieve deelnemer
5 mei 2017
40
11
Wij hebben er een complete schutting van, onbehandeld. Het wordt ( langzaam ) minder...........
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.