Gezocht: Houtdraaibank

Op dit moment heb ik bij pap en mam thuis een top draaibank staan. Echter ben ik stilletjes naar een huisje aan het kijken. Dit betekent echter ook dat het gereedschap, dus mogelijk ook de draaibank meegaan zodra ik een nieuw stulpje gevonden heb.
Ik ben daarom op zoek naar een zeer degelijke draaibank voor mij vader die mijn bankje kan vervangen.
ik ben op zoek naar een bankje zoals bijvoorbeeld een wadkin of een geiger. Een omgebouwde metaaldraaibank is ook prima mits het ding een centerhoogte van minimaal 20cm heeft. Daarnaast moet het bankje ook wel wat gewicht hebben, zo rond de 800-1200kg zou perfect zijn.

op zich is afstand niet zo heel erg het probleem, ik ben zeker bereid een paar 100 km te rijden.

Mocht iemand iets leuks voorbij zien komen of zelf hebben staan-> pm en we komen er zeker uit
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Kijk eens op machinensucher.de ook op het duitse drechsler forum zou je nog wat kunnen vinden. Ben net in ebbs (oostenrijk bij het forum weekend)geweest en daar stond er een te koop. Wel een zware maar ik dacht niet rond de 1000. Als ik het goed gezien heb vroegen ze er meer dan 2000 voor. Voor dat bedrag kan je hele leuke andere banken oud en nieuw kopen. Meestal zijn die zware banken 380 volt en hebben geen frequentie regelaar.
Weet je dat van het gewicht zeker? Bij de oude heyligenstaedt drechselbank en geiger,en omgebouwde metaaldraaibanken zou dat gewicht nog kunnen.
Voor een wat nieuwere bank kom je niet meer aan dat gewicht. Ik weet niet waarom je graag zoveel gewicht nodig hebt. 300 tot 400 kilo zou meer dan genoeg moeten zijn.
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Leuk bankie! Gaat je vader vast veel plezier aan hebben. gaan wij zijn kunsten binnenkort hier ook voor bij zien komen?:rolleyes:
 
Voorlopig nog niet helaas. De bank staat op dit moment opgeslagen... Op het moment dat we een leuk huisje hebben gezien en de werkplaats daar is ingericht ga ik hem pas weer opnieuw opbouwen.
Het doet eigenlijk best wel pijn om zo'n mooie bank niet meteen te kunnen gebruiken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.