Welk stofmasker

Hikarii

Nieuw lid
4 okt 2019
1
0
Hi allen!

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat mijn bericht hier goed staat.

Ik ben beginnend interieurbouwer (opleiding) en ben ook bezig met het beeldhouwen door middel van een dremel.
Vooral bij het laatste heb ik veel last van fijn stof. Dus ben ik opzoek naar een goed stofmasker. Hoe zit dat precies met die koolstof filters, is dat fijner?

Ook ben ik opzoek naar iets wat redelijk comfortabel is, ik ben brildragend en vaak gebruik ik een overzetbril tegen het stof, dus dat moet wel kunnen in combi.
Als iemand tips heeft of een fijn merk dat hoor ik dat graag

Mvg,

Hikarii
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Gebruik zelf een 3M halfgelaatsmasker 6300 met een P3 stoffilter en dat bevalt erg goed.
Als deze aan vervanging toe is denk dat dat nog wel even duurt maar komt er wel een met snelsluiting.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
koolstoffilters doen niets voor stof, die zijn volgens mij voor het opnemen van organische dampen. Stoffilters zijn klasse P3. Als je toch al een overzet-bril tegen het stof gebruikt, dan ben je met een halfgelaatsmasker eigenlijk al op het punt waar een volgelaatsmasker comfortabeler is.

Een stofmasker wordt tegen je gezicht strakgetrokken, ander komt er lucht langs de randen.
Een volgelaatsmasker zit over je gezicht, en hoeft lang niet zo strak te zitten,.

Iets als een North Compact Air, primair voor professionele asbestsaneerders, lassers, slijpers en andere stofhappers, werkt met een filterunit + accu aan een heupband op je rug, en een gezichtsmasker op je hoofd.

Altijd frisse lucht, nooit een beslagen bril, werkt ook met baard of lange neus. Ze staan soms ook gebruikt op marktplaats, en alle onderdelen zijn los te krijgen, dus een set van een lasser kopen en een ander gezichtsmasker er bij kopen kan prima.

Als je kleine dingen beeldhouwt, kan een kast met afzuiging natuurlijk ook een oplossing zijn, toch? Zoals een zuurkast, of zo'n kast waarin je zandstraalt.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.