kleurpotlodenkistje

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Onlangs een kistje gemaakt voor een goede vriendin. Ze vroeg een kleurenpotlodenkistje maar bij ontvangst werd het kistje gelijk gepromoveerd tot haar juwelen schatkistje. Gemaakt van pacific coast maple, walnoot veren en met vilt bekleede binnenkant.

5473949688_409c8b3b4f_z.jpg


5473951734_3d7db39ebe_z.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
He Woodie,

Gaaf kistje!! Wat is die rode rand rondom de deksel?? Is dat misschien het vilt ?

Die veren lijken ook goed gelukt te zijn.
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
rickkoorman zei:
He Woodie,

Gaaf kistje!! Wat is die rode rand rondom de deksel?? Is dat misschien het vilt ?

Die veren lijken ook goed gelukt te zijn.


Ja, die rode rand is het vilt,

5473483923_f3111d1602_z.jpg
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Ik heb gelijk een idee voor mijn dochtertje...bedankt. Mooi kistje. Die veren geven het een extra sjieke uitstraling,
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Mooi kistje met een strakke afwerking. Scharnier op een mooie manier in het kistje verwerkt.

Groet Jos
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Inderdaad een heel mooi kistje.
Zo'n juweeltje verdient het om te worden gevuld met sieraden on plaats van potloden...
Hoe maak je zo'n schanier? is dat 'gewoon' een zelfgemaakte pen met een busje, of kun je zoiets kant en klaar kopen?
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Het scharnier is nog 'gewoner' dan je beschrijft. Het is een messing staafje dat door de zijkant in het deksel gaat, geen busje.
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Mooi kistje eenvoudig maar toch niet. doorlopende nerf aan de zijkant en
een boekdelen dekseltje en dan laat je ook nog eens een slim malletje zien
voor de veren. Dat steek ik ook weer in mijn zak. :p

Groetjes Eddie
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Het is een heel mooi kistje! Een van de hoeken lijkt niet helemaal te sluiten, of komt dat door de foto? Het vilt zit er erg strak in, hoe doe je dat en welke lijm gebruik je? Ook mooi het het vilt rondom het deksel zichtbaar is!

jaap
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
De verstekken zijn waterdicht, dat komt waarschijnlijk door de afronding van de hoeken.

Vilt is met contactlijm aangebracht, voor gezorgd dat er geen blaasjes waren (met een dikke drevel vlakgerold zoals je fineer vlakrolt) voordat het kistje verlijmd is. Op die manier kon ik het vilt nauwkeurig bijsnijden zodat alles mooi bedekt is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.