Super gaaf China Tool ding dat iedere hobbyist houtbewerker zou moeten hebben.

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi Danny,

Ik geloof dat ik langere stukken met de frees zou doen. Je kan dan not steeds de kerfmaker gebruiken om op te lijnen, maar het lijkt me makkelijker om hier langere stukken door te halen. Dan ben je ook met 2 a 3 keer doorhalen klaar.
Anders volgens de laatste methode die ik gebruik bij de tafelzaag (5:40 in filmpje). Dan gebruik je de fence als aanslag.

De base voor mijn positioner is het volledig doorkleurd MDF
https://www.af.nl/voorraad/plaat/mdf-gekleurd/
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Hoi Dennis.....dank voor je antwoord.

Je hebt een iets ander fence dan ik...(DeWalt 7491) maar ik denk dat ik wel iets kan verzinnen om het op een vergelijkbare manier te doen.

Bovenfrees heb ik wel maar lange sleuven frezen met een bit en liniaal heb ik nog niet echt ervaring mee......tijd om te oefenen dus:eek:

Een triton frees in m'n werktafel verwerken staat nog hoog op mn lijstje, in de toekomst aangevuld met een LS positioner...(wordt een duur tafeltje ben ik bang :))

Een dado stack voor m'n DeWalt wil ik binnenkort ook uit Amerika meenemen dus wellicht heb ik dan een mooie mix van spullen die dado's kunnen maken.

Voor nu dank voor je antwoorden.

Groetjes Danny.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.