Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Super gaaf China Tool ding dat iedere hobbyist houtbewerker zou moeten hebben.

Hoi Iedereen,

Om diverse redenen heb ik redelijk wat "China Tools" Sommige zijn mooi en fijn om mee te werken, sommige zijn bagger en sommige zijn simpelweg super! Dit is een van die Super gave dingen die je uit China kan halen en iedere hobbyist zou moeten hebben:-0.

Ik heb er een video over gemaakt, ik hoop dat je het leuk vind.

Groeten,

Dennis

Handig tooltje en leuke informatief filmpje, ga zo door!

Leuk filmpje, handig tooltje. Misschien goed om ook te vermelden dat het vaak de kwaliteitscontrole is die China tools in de weg zitten. Zo kan jij een perfect exemplaar hebben en ik via dezelfde leverancier een product dat niet goed is af te stellen. (En dan laten we het milieuaspect van al die bestellingen in China nog maar even achterwege, dat wordt al genoeg over gezegd. )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk Berichten
    Leuk filmpje, handig tooltje. Misschien goed om ook te vermelden dat het vaak de kwaliteitscontrole is die China tools in de weg zitten. Zo kan jij een perfect exemplaar hebben en ik via dezelfde leverancier een product dat niet goed is af te stellen. (En dan laten we het milieuaspect van al die bestellingen in China nog maar even achterwege, dat wordt al genoeg over gezegd. )
    Dat is waar, kwaliteitscontrole is een issue. Ik heb best veel en 2 items hebben een probleem. Ik weet niet of dit een kwaliteitsissue is of simpelweg niet goed genoeg. Ik ben wel onder de indruk van de service verlening, dus ik denk als je een melding maak, dat je geld terug krijg.

Nu heb ik onlangs iets van Bridge City gekocht, en dat komt ook uit China. Dus one way of the other komt het toch wel hier. Ik zou voor het milieu aspect me op andere punten focussen. Je kan zoveel zelf doen om het een beetje te ontzien.

Alweer een leuk filmpje!
    Mooi gemaakt!

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hooked on Wood Bekijk Berichten
    Nu heb ik onlangs iets van Bridge City gekocht, en dat komt ook uit China. Dus one way of the other komt het toch wel hier. Ik zou voor het milieu aspect me op andere punten focussen. Je kan zoveel zelf doen om het een beetje te ontzien.
    Ter verduidelijking: Bridge City (van oorsprong Amerikaans en behoorlijk aan de prijs) is nog niet zolang geleden verkocht aan een Chinees bedrijf (niet mainland, geloof ik) — dat al een beperkt aantal artikelen voor hen maakte, vooral om de prijs daarvan laag te houden (dat is ook relatief…). De productie van de high end spullen blijft in de VS.

Maar aangezien in China weinig uitgedaan wordt op patentrecht en copyright, worden veel tools nagemaakt, zoals ook de Kerfmaster in het filmpje. Als die niet echt van Bridge City afkomstig is, zou ik er persoonlijk moeite mee hebben dit aan te schaffen.

Manor Wood op YT duidelijk niet, want die Bangoodt en Alibabaat er lustig op los.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Ter verduidelijking: Bridge City (van oorsprong Amerikaans en behoorlijk aan de prijs) is nog niet zolang geleden verkocht aan een Chinees bedrijf (niet mainland, geloof ik) — dat al een beperkt aantal artikelen voor hen maakte, vooral om de prijs daarvan laag te houden (dat is ook relatief…). De productie van de high end spullen blijft in de VS.
    Ik heb onlangs een bridge city square gekocht en hier staat op dat het gemaakt is door Harvey. In deze kerfmaker kan je wel redelijk de gelijkenissen zien met een Bridge City, maar voor heel veel spullen die ik in China heb gehaald is dat helemaal niet het geval.

Ik vind hem leuk, duimpje op YT van mij ��

Heel gaaf! mogen meer edities komen van deze serie wat mij betreft!

Ik vraag me toch af hoe ik er in slaag een proper werkstuk af kan leveren zonder al die China Tools, Incra spulletjes en andere hebbedingetjes...
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Forum Rechten