Scheppach lse600 aanbouwdeel

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Weet iemand toevallig of het scheppach LSE600 aanbouwdeel (dat is de bandschuurmachine) ook op de HMC CI serie past?
De tafels zijn bij de CI serie namelijk dikker dan bij de oudere versies met stalen schaaftafels. Ik vraag me daarom af of het aandrijfriempje gaat passen.

Is het trouwens een goed / handig hulpstuk om mee te werken?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Op zich een prima deel om mee te werken, een bijna volwaardige machine , enige puntje blijft altijd de aandrijving, die wordt er vaak niet beter op als de delen ouder zijn en knappen en vervangen is geen pret. Volgens mij hebben de laatste serie LSE ook betere aandrijfsnaren. Ik ben er tijdje uit qua Scheppach maar dat staat me nog bij.

Volgens mij maakt de tafel dikte niks uit want het aanbouwdeel zit op de pennen en dan buiten de machine toch? Je werkt dus aan de andere kant dan van de tafel van de VVD bank.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Op zich een prima deel om mee te werken, een bijna volwaardige machine , enige puntje blijft altijd de aandrijving, die wordt er vaak niet beter op als de delen ouder zijn en knappen en vervangen is geen pret. Volgens mij hebben de laatste serie LSE ook betere aandrijfsnaren. Ik ben er tijdje uit qua Scheppach maar dat staat me nog bij.

Volgens mij maakt de tafel dikte niks uit want het aanbouwdeel zit op de pennen en dan buiten de machine toch? Je werkt dus aan de andere kant dan van de tafel van de VVD bank.

Dank je wel voor de reactie. Doordat de vlakbanktafels dikker zijn komen de pennen minder ver omhoog. Ik dacht dat mogelijk problemen kan geven. Vooral ook omdat het aanbouwdeel in de tijd dat ik mijn CI kocht al niet meer leverbaar was. Die ik op het oog heb is een oudje... laat ik die maar even voorbij gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.