Stekker Inca lintzaag erin schuur op zwart

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Gisteravond wou ik samen met jongste dochter stuk hout zagen, dus pak je snel de lintzaag. Stekker in stopcontact en schuur op zwart.. inclusief alles wat er nog meer op die groep geparkeerd zat. Even de schakelaar als eerste eraf gehaald en tja... verder geen commentaar meer :p

IMG-20191001-WA0015.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Deze bedradingen zijn in de regel 25 tot 40 jaar oud en vaak in verregaande staat van ontbinding.
Bij bijna alle Inca's die ik onderhanden heb gehad heb ik nieuwe kabels gemonteerd.
Deze schoonheid heeft nu dus ook even een beetje aandacht nodig.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
Stekker in stopcontact en schuur op zwart.. inclusief alles wat er nog meer op die groep geparkeerd zat.
daarom heb Ik de schuur op een eigen groep, gebeurd hier af en toe met het aanzetten van het lasapparaat.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik had voorheen in mijn garage stroom van de buren over een aparte meter. Als de boel dan op tilt ging was dat heel vervelend, m.n. als ze niet thuis waren.
Twee jaar geleden aan de voorkant nieuwe plavuizen gelegd en toen gelijk 2 VMVK-kabels in de grond gelegd naar de garage. Tussen ons huis (middelste van een driekapper) en mijn garage zitten een andere woning en een andere garage.
Nu dus twee groepen in de garage en nooit meer een probleem gehad.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Het is wel een aparte stop naar de schuur maar de hoofdgroep stop sloeg door. En ja in de schuur is alles met randaarde aangelegd. Morgen maar eens aan het demonteren beginnen van het oude beestje.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
O Peaty, welke poelietrekker heb jij gebruikt om dat loopwiel eraf te krijgen, een driepoot? ik denk dat ik gelijk foto's ervan maak is weer handig voor overige forum leden.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Een domme vraag (voel me behoorlijk blond) maar electro kabels zitten weer goed echter kan iemand een foto van zijn inca lintzaag maken hoe het huis er weer op moet condensator komt achter maar moet weten hoe :) Heb hier niet op gelet en neem aan dat dit de draairichting bepaald? Dus hoe het huis er weer opgezet word. Mijn eigen vraag al beantwoord door goed naar de foto's van Fluo zijn oude inca te kijken (https://www.woodworking.nl/showthread.php?27943-(Te-koop)-INCA-lintzaag-type-Euro-260)
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Zo woei, kabels vervangen juiste krimpkous gekocht. Eerste waren te klein maar zonder probleem omgeruild met wel 50 cent bijbetaling.

De rotte kabel.
IMG-20191006-WA0000.jpg

nieuwe kabel erop, deze is later vervangen door toch een dikkere :)

IMG-20191006-WA0002.jpg

Tja ik hoor de electra lui al piepen, verkeerde kleuren. Boeit me niet ding doet het
IMG-20191010-WA0008.jpg

Spoel weer in elkaar met schakelaar
IMG-20191011-WA0005.jpg

Motor weer gemonteerd, ingeschakeld en licht in schuur blijft aan en machine draait
IMG-20191011-WA0007.jpg

Zo dat was het totaal doorgerotte electrische kabels avontuur. Kabels waren denk dik 30 jaar oud?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.