Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomasz Bekijk Berichten
    Hoi,
    Wat denk je van het toepassen van magneten?
    Thomas
    dat is een goed idee. Ik heb net effe gekeken en er zijn schijfmagneten van 27kg (38mm doormeter en 12mm dik), dat zal wel genoeg zijn (denk ik ??)

Als je eerst praat over houtdraadbouten, en dan over magneten, dan mis ik iets.

27 kg klinkt als veel, maar bedenk de hefboom (breedte scherm vs dikte scherm) - lijkt me onvoldoende.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Als je eerst praat over houtdraadbouten, en dan over magneten, dan mis ik iets.
    je mist niks, ik overwoog enkel mijn opties en als fallback zouden magneten een oplossing kunnen zijn (mits de trekkracht voldoende is)

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Die 27kg is als je ze recht van elkaar trekt. Magneten hebben meestal een zeer geringe schuifkracht nodig. Dus grote kans dat dit niet gaat werken.

Die plaatjes die je plaatste zijn niet erg duidelijk. Het zijn vier schermen die in het verlengde van elkaar komen? Los op de vloer of aan beide kanten tegen een wand?

Als ze in het verlengde van elkaar komen zonder wandbevestiging, moet de bevestiging aan de vloer voldoende zijn. Dan is de onderlinge verbinding niet erg relevant.
    Laatst gewijzigd door Bijtel; 03-10-19 om 07:46.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Die plaatjes die je plaatste zijn niet erg duidelijk. Het zijn vier schermen die in het verlengde van elkaar komen? Los op de vloer of aan beide kanten tegen een wand.
    het zijn 4 schermen in het verlengde van elkaar met aan een kant een wand en aan de andere kant de trapopening. ik ben wel van plan de schermen, op een of andere manier, aan de vloer te bevestigen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    En gewoon lamello's? er zijn ook versies die in elkaar haken:

lamello-simplex-doos-100-stuks-2.jpg

Staafmageneten? Aan weerszijde een gat boren, stukje ijzer in lijmen en staafmagneet als verbinder. Heb je niet het probleem van de schuifkrachten.

magneet.jpg
    Of in plaats van staafmagneten: deze magneten op de staander van een scherm schroeven; in de tegenoverliggende staander een gat boren en daarin een sluitring vastlijmen/schroeven

Is het de bedoeling dat de schermen voorkomen dat je van een hoogte naar beneden valt? Want dan zou ik niet vertrouwen op magneten of iets dat anderszins niet bedoeld is om echt krachten te weerstaan.

Forum Rechten