Spindel schuurmachine op kolomboor

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Hallo,

Een tijdje terug heb ik mijn eigen spindel schuurmachine gemaakt door spindels te bouwen die passen op mijn kolomboor.

Graag deel ik mijn idee met jullie in deze video.

Het is een leuk projectje die heel gemakkelijk zelf te maken is als je reeds een kolomboor hebt. Je hoeft geen extra toestel meer te kopen en daarmee spaar je makkelijk een paar tientallen euro's uit.

Ik hoop jullie hiermee te kunnen inspireren.

Groeten
C

 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Leuk filmpje (al zit er wel erg veel ruis in met verwijzing naar andere filmpjes en dergelijke). Twee vragen: zet je het schuurpapier nog was in de spleet met iets? En hoe krijg je het papier weer los?
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Dank u voor jullie toffe reacties,

@ superkees Het schuurpapier zit gewoon in de gleuf, de rest is gelijmd met spuitbuslijm op de tol. Het papier los krijgen gaat nogal vrij makkelijk. Na het loskomen blijven wel wat restanten aan de tol hangen maar dan laat ik die rond draaien op de klomboor en houd er een schuurpapier tegen. Op een paar seconden is alles verwijderd. Onlangs heb ik hiermee zitten testen en ik heb een oplossing gevonden om alles toch net iets makkeliker te maken.( zie ook mijn antwoord naar @hstraat)

@mans Leuk om te zien op welke manier jij het deed. Altijd heel interessant om andere meningen te leren kennen, dat is ook waarom ik dit forum zo inspirerend vind. Ik heb voor ik deze versie maakte die manier van klemmen ook geprobeerd, omdat ik eerst geen fan was van het lijmen. Maar door de snelheid waarmee de tol draait kon de spil het schuurpapier niet houden en vloog het er na een paar omwentelingen al uit, hoe hard ik het ook opspande, dus vandaar mijn lijm keuze.

@hstraat (zie ook mijn antwoord naar superkees) om geen restanten van lijm en schuurpapier te hebben heb ik een paar weken terug een test gedaan met schilderstape. Wat ik doe is het volgende: Ik lijm de tol in met contactlijm spray, ik laat even drogen en dan omwind ik de tol netjes met schilderstape (die blauwe). Wel opletten dat de tape elkaar niet overlapt anders krijg je oneffenheden. Op die tape lijm ik dan het schuurpapier. De resultaten van die test waren super. Het schuurpapier komt niet los bij gebruik aan hoge snelheden en de schilderstape laat geen restanten achter wanneer die verwijderd word. Het verwijderen zelf gaat ook heel erg makkelijk. Misschien maak ik er binnenkort een demo video van, dan kan je zien hoe ik het doe.

Ik hoop jullie hiermee op nieuwe ideeën te kunnen brengen en te inspireren. Heb je nog verbeteringen in gedachten dan hoor ik het graag. Samen bereiken we meer dan alleen.

Groeten
C
 

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
@Christofix, ik vind het helemaal leuk zoals je dit idee hebt uitgewerkt en zoals je ook open reageert op de verschillende reacties.
Als ik je een tip mag geven;
jouw 'handtekening' die nu onderaan ieder bericht van je komt te staan komt erg schreeuwerig over, door het grote lettertype en de rode kleur. Dat past niet bij de gemoedelijkheid die je overbrengt in je reacties; ik zou het wat kleiner en daarmee bescheidener maken.
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
@Christofix, ik vind het helemaal leuk zoals je dit idee hebt uitgewerkt en zoals je ook open reageert op de verschillende reacties.
Als ik je een tip mag geven;
jouw 'handtekening' die nu onderaan ieder bericht van je komt te staan komt erg schreeuwerig over, door het grote lettertype en de rode kleur. Dat past niet bij de gemoedelijkheid die je overbrengt in je reacties; ik zou het wat kleiner en daarmee bescheidener maken.

wat goed dat je me dit zegt! Zelf stond ik er niet bij stil en ik wil zo inderdaad niet overkomen.
Bedankt voor de feedback mn vriend!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.