Schuurpapier voor de Rotex 150

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Hoi Rick vaak gaan ze wat minder lang mee. Ik heb een uitzondering gevonden
ik gebruik het merk klingspor deze is letterlijk beter dan het festoolpapier.
Het eerste wat collega's die mij af en toe helpen vragen is... waar haal jij dat
schuurpapier. Het scheelt je ongeveer de helft van de prijs.

Groetjes Eddie
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
En waar haal je die klingspor schijven, ik koop de mijne in Engeland via ebay, maar misschien kan het dichter bij huis ook ?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Inderdaad Woodie, dat lijkt me een hele goede tip van Eddie. Klingspor ken ik wel van schuurpads voor mijn haakse slijper.
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Ik koop het bij burger en zoon in amsterdam noord volgens mij moet je het gewoon
aan jouw dealer vragen om het te bestellen daar moet vrij eenvoudig aan te komen zijn.
Ik weet in ieder geval van het bestaan van een nederlandse agent voor klingspor,
Want ik wil dat mijn verfhandel in het centrum het ook gaat verkopen. Hij is daar
onlangs geweest.

Woodie even snel oost kanton gegoogled, in België zal er toch ook wel een agentschap zijn?
Mocht een ieder er niet uit komen geef dan even een gil dan zoek ik even uit wie de agent
in nederland is, die weet dan vast ook wel wie dat in België is.

Groetjes Eddie
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ik gebruik het ook, ben zeer tevreden.
Het heeft niet die extra gaatjes van het jet systeem van festool, maar de variant met negen gaten past precies
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Ik kom toch niet goed tot een keuze voor schuurpapier.
Mijn rotex heeft een voet met 8 gaten en 1 in het center. Welk schuurpapier van Klingspor of een ander merk past daarop?

Ik schuur eigenlijk alleen hout.

Alvast bedankt voor alle suggestie's
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Mijn "voet"heeft 8 gaten en 1 centrale.Die van Ecotools heeft of meer of minder, hierdoor krijg ik zeker problemen met het afzuigen ben ik bang.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ik zag laast ook die site van EcoTools.
Je kunt daar en gratis monter aanvragen, heeft iemand wel eens gedaan?
de prijzen daar lijken erg ok.

Ik heb 2 weken geleden een monster aangevraagt, maar nog niets ontvangen.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
rickkoorman zei:
Mijn "voet"heeft 8 gaten en 1 centrale.Die van Ecotools heeft of meer of minder, hierdoor krijg ik zeker problemen met het afzuigen ben ik bang.

Rick vraag een gratis monster aan, dan kun je passen.
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Zelf gebruik in de papiertjes van ecotools op mijn rotex. degene met 9 gaten, dus acht rondom, en één in het midden, en die passen perfect en bevallen me prima :)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
He, die heb ik inderdaad niet gezien . Ga nu gelijk even kijken....................jaaaa, ik heb ze. Ik ga straks gelijk een bestelling doen. De prijzen zijn echt bizar laag, kan haast geen kwaliteit zijn maar ik doe toch een poging.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Vandaag heb ik eaa geschuurd. Het schuurpapier van Ecotools is veel beter dan ik verwacht had. Ik ben weer bezig met een doosje wat bewerkt is met de haakse slijper. Dit schuurpapier blijft goed in vorm, scheurt niet snel en blijft lekker lang "scherp"!!

In de toekomst zal ik zeker weer een bestelling plaatsen bij Ecotools. Het prijsverschil is echt enorm groot ivm festool.

Alle bedankt voor de tips, ik ben een gelukkig mens
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Grappig dat je dit post, want ik had het je net willen vragen hoe het beviel. Ik ben vandaag namelijk ook uitgebreid aan het schuren geweest met hun 'oude' papier en de paar proef velletjes die ik van hun ontvangen had. Een wereld van verschil.
Helaas heb ik net meerdere dozen van het 'oude' papier besteld, maar in de toekomst gaat het zeker het nieuwe soort worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.