frees enkel aan bovenzijde freestafel wisselen?

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
2 cijfers achter de komma is niet echt nodig nee, maar de hoogte instellen is wel handig.
Met een liniaal er naast gaat het ook wel, maar lastiger.
De setup blocks zijn een stuk duurder zag ik net.

Nu in de sale voor 30 euro inclusief verzenden, mooi setje en exact genoeg
 
  • Leuk
Waarderingen: hansth en Ambidexterity

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Banggood? OMG, wat een naam zeg, is het mijn zieke geest die een ander soort site verwacht?

Maar goed, het setje ziet er erg goed uit, beetje Woodpeckers rood
Inclusief verzenden is goed te doen denk ik, bedankt voor de link.
 
  • Haha
Waarderingen: Rizz

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik was al lang op zoek naar een betaalbare set setupblokken. Maar bedenk me nu dat ik die al jaren in huis heb:sneaky:. Die gebruik ik nooit om de frees of zaag op hoogte te stellen, dus waarom zou ik het met fancy aluminium blokken wel gaan doen?

1.jpg
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik weet niet precies wat de juiste definitie is van echte mannen, maar dan maar iets minder echte man, geef mij maar die honing.......

Ik was al lang op zoek naar een betaalbare set setupblokken. Maar bedenk me nu dat ik die al jaren in huis heb:sneaky:. Die gebruik ik nooit om de frees of zaag op hoogte te stellen, dus waarom zou ik het met fancy aluminium blokken wel gaan doen?

Bekijk bijlage 142344
Exact dezelfde koffers heb ik ook, alleen koop ik die blokjes altijd los en die koffers heb ik ook los gekocht.
Ik heb de blokjes van 1 t/5, 7 en 10, geweldig, ik weet niet precies hoe maat vast ze zijn, maar volgens mij is dat redelijk.
Even niet bij na gedacht dit ook te gebruiken voor de hoogte van de frees in te stellen, maar dat kan wel denk ik.


Misschien omdat de stapel omvalt voordat je bij de top van het zaagblad bent?
Ik heb van dat dunne papier tape, rijst papier of zoiets.
Doe er een stukje om en het zit perfect.
Het hoeft in mijn geval niet zo hoog, de zaag machine leg ik het product langs wat ik moet zagen, de juiste hoogte plus een klein stukje meer.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik heb de blokjes van 1 t/5, 7 en 10, geweldig, ik weet niet precies hoe maat vast ze zijn, maar volgens mij is dat redelijk.
Even gemeten. 1,2,3 wijken hooguit 0.1mm af, 5 en 7 hooguit 0.2mm en 10 tot 0.3mm afwijking. Dat vind ik zoals verwacht en nauwkeurig genoeg. Als je hoog gaat stapelen wordt de afwijking misschien te groot, maar wie doet dat nou? Een nauwkeurigheid van 0.3mm is bij hout meestal onzinnig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ambidexterity

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
99
28
Delft
Als dat de precisie is die ze leveren kan je die blokjes beter zelf zagen...

Als je een paneel maakt en er zit 0.3mm ruimte tussen de planken, of er zit 0.3mm dikteverschil tussen de planken, dan is dat vanaf een afstand zichtbaar.
Alleen als het geen zichtwerk is 0.3mm geen probleem.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Deze afwijking is inderdaad acceptabel, we werken niet met staal.

Ik heb altijd een halfje van 2mm bij mijn invalzaag voor als ik mijn zaagliniaal moet verleggen of als ik aan de verkeerde zijde moet zagen. Komt aardig overeen met de dikte van mijn zaagblad.
Zaagblad is eigenlijk iets dikker, maar het is acceptabel en pakt 9 van de 10 x goed uit.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Ach, mooie spulletjes zijn ook wat waard. Ik heb de mijne tijdens de 11-11 sale gekocht voor €18. Een mm is dan ook echt een mm, je moet ze alleen niet laten vallen en dat kan dan weer wel met die vulplaatjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.