Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Slagschroevendraaier "ombouwen" naar boormachine?

Hallo allemaal,

Ik heb teveel slagschroevendraaiers. Weet híer iemand of ik deze kan ombouwen naar een boormachine door inwendig iets te veranderen?
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Ik denk dat er vast mensen te vinden zijn die teveel boormachines hebben en geen slagschroevendraaiers.
    Misschien is dat wat?

Ombouwen zou betekenen dat er ook een snelspankop op zou moeten en doorgaans heb je geen variabele toerentallen op een slagschroevendraaier (standje 1 en 2). Ook geen instelbare slip trouwens.

Ik zou er niet aan beginnen maar als je er inderdaad teveel hebt kun je er best 1 openschroeven, desalniettemin: success

Zijn 2 totaal verschillende machines... kosten voor ombouw gaan meer zijn dan prijs van nieuwe machine...

Nog wat info, wel in Engels
    https://youtu.be/BwUacTISr6Q

Boormachine lees ik, gaat het om snoerloos of met snoer? Eventueel heb ik een blauwe Bosch met accu, zo uit het hoofd gok ik 14,4V accu. Of anders een protool boormachine met snoer, variabel toerental, links en rechtsdraaiend.

Dit setje heb ik pas aangeschaft: https://www.hbm-machines.com/product...oevendraaier-1

In de veronderstelling dat er eentje kon boren...
    ik mag het gewoon terugbrengen, maar wil eerst kijken of ik het zelf kan oplossen.
    Had ook al het idee om er dan maar eentje te verkopen, maar dat zou dan zonder lader zijn. Lijkt mij niet praktisch, tenzij diegene zelf al een juiste lader zou hebben.
    Open maken is geen probleem, maar eerst hier eens checken of iemand zo'n ding wel eens open heeft gehad.
    Vooral de technische gegevens en de prijs trokken mij aan.

Ps:
    Met de verkoop van de slagmoersleutel zou ik ook al tevreden zijn
    Laatst gewijzigd door The Boktor; 29-09-19 om 07:55.

Je hebt toch ook boortjes met zeskant opname die in deze machines passen?
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Jawel, maar boren met een slagschroefmachine werkt niet. Soms met zachthout alleen de kleinste diametertjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    Je hebt toch ook boortjes met zeskant opname die in deze machines passen?
    Er bestaan niet alleen boren met zeskantaansluiting, er bestaan ook speciale boren voor slagschroevendraaiers. Deze zijn dan helemaal zwart, net als impakt-bitsen. Als ik het goed voorheb wel enkel in de metaalboor-versie. (waarmee je dus ook in hout kunt)
    Kijk eens bij Bosch, ik meen dat ze van hen zijn.
    mvg, seb

bij Bosch hebben ze inderdaad de "Impact Control" setjes voor metaal en steen, speciaal voor de slagschroevendraaier

Hier zie je wat er gebeurd, dus ook met die speciale boortjes (lijkt mij):
    https://youtu.be/BszqYa9gKcM

Actie op 3:00 minuten .
    Laatst gewijzigd door The Boktor; 29-09-19 om 11:50.

Forum Rechten