Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25
    Er is ook een midi pro met draaibare kop. Misschien ook al bij Ronald.

https://www.drechselbedarf-schulte.d...600x600@2x.jpg

Mmm dat is mischien ook wel interesant hoop stof tot nadenken het zal toch wel pas tegen het eind van het jaar worden voor ik de aanschaf ga doen maar fijn dat er mee gedacht wordt hier

@Henk
    De Teknatool 1624 heeft 1,5 kW tegen 0,75 kW van Coronet. Daarnaast is de Tekna ook een stuk groter en wordt vrij compleet afgeleverd. Bij Coronet moet je nog van alles los aanschaffen, om je setje compleet te maken. Ben met je eens beide hebben technische snufjes en is doordacht. Ik denk dat je een keertje naar Baptist moet gaan .

@Jelle
    De vermogen gaat lineaire mee met de spanning. Dus als je de spanning halveert, halveer je ook je vermogen en automatisch ook je toerental. Dit hoeft niet een probleem te zijn, bij kleine werkstukken gaat het prima. Overigens, je kunt geen grote werkstukken plaatsen, daar is de centerhoogte niet hoog genoeg voor.

Tijdens het zoeken naar een draaibank ben ik achter gekomen dat veel een gevoelskwestie is. Je moet je vooral bij je afvragen wat ga je er mee doen. En van daaruit ga je, samen met je andere wensen, een draaibank aanschaffen. Het heeft bijvoorbeeld niet zo veel zin als je een oneway (bij Ronald Kanne) aanschaft en vervolgens alleen maar pennen draait. Als je zoekt naar veelzijdigheid, zou ik kiezen voor Teknatool of Stratos. Stratos zijn mooie draaibanken, daar heb ik bij Ronald Kanne een draaicursus gevolgd.
    Ik zou zeggen, ga naar de winkel en stel vragen. Naar plaatjes zoeken en vergelijken wordt je niet echt wijzer van. Dan krijg je dezelfde stelling als die van Henk (sorry Henk).

@joop
    Dan zou je inderdaad een flink verlies in koppel hebben ja.
    Wat ik ermee zou willen op dit moment is een beetje wisselend ik draai hier en daar wat schaaltjes en mis op dit moment echt een stuk center hoogte met die dml250 maar draai ook wel kleiner spul, pennen hoewel leuk om te doen (paar maanden geleden voor het eerst gedaan tijdens dag draaiersafdeling) denk ik niet dat ik de behoefte voel om dit met regelmaat te doen.
    Ik voel ook echt niet de behoefte om schalen van een meter te draaien dus gevalletje stratos xl is overdreven ��
    Maar mischien is de fu180 dan een optie is wel qua prijs een flinke stap omhoog maar zo op eerste gezicht ruim voldoende voor mijn behoefte zeker met de buitendraai inrichting maar is denk ik zeker goed om eerst te gaan kijken en me goed voor te laten lichten

Als ik jou doelstelling leest voldoet een fu180 (twister) of Teknatool 1642 jou. Deze draaibanken zijn, vind ik, bescheiden van formaat. Misschien als je iets meer machine wilt een fu230, die is vrij groot. Kijk meteen ook naar uitbreiding mogelijkheden, volgens mij is van teknatool vrij beknopt.
    Soms moet je even door de prijs heen bijten, om jou wens te verwezenlijken.
    Veel succes met zoeken. Laat ons even weten wat je keuze is geworden.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Je zit in Veenendaal Jelle? Als ik m’n inkoop petje opzet zou ik zeggen: ga niet alleen bij Baptist te rade, maar ga bij gelegenheid ook naar Schulte. Qua afstand wat verder dan Arnhem. Je hebt immers nog wat tijd. Er zit wel een overlap in het gamma dat ze voeren, maar Schulte heeft bijvoorbeeld alle Stratos modellen staan. Als je naar meerdere leveranciers gaat, krijg je een breder beeld.
    Of als je in de buurt van Gent bent, overweeg een bezoekje aan Willy Vanhoutte. Maak een lijstje van de vragen die je hebt.
    Ikzelf heb m’n eerste introductie in het houtdraaien op een Record Power 320 (geloof ik) gehad. Een heel fijn draaibankje.
    maar na een bezoekje aan de diverse winkels met m’n lijstje vragen heb ik toch voor de Midi FU350 gekozen.
    Die is nog fijner. Succes met je keuze.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellevK Bekijk Berichten
    @joop
    Dan zou je inderdaad een flink verlies in koppel hebben ja.
    Wat ik ermee zou willen op dit moment is een beetje wisselend ik draai hier en daar wat schaaltjes en mis op dit moment echt een stuk center hoogte met die dml250 maar draai ook wel kleiner spul, pennen hoewel leuk om te doen (paar maanden geleden voor het eerst gedaan tijdens dag draaiersafdeling) denk ik niet dat ik de behoefte voel om dit met regelmaat te doen.
    Ik voel ook echt niet de behoefte om schalen van een meter te draaien dus gevalletje stratos xl is overdreven ��
    Maar mischien is de fu180 dan een optie is wel qua prijs een flinke stap omhoog maar zo op eerste gezicht ruim voldoende voor mijn behoefte zeker met de buitendraai inrichting maar is denk ik zeker goed om eerst te gaan kijken en me goed voor te laten lichten
    Ik stond voor dezelfde keuze. Heb gekozen voor meer vermogen. Dus de fu180. Als ik ruimte heb komt de xl er nog bij.

@joop
    Denk dat ik inderdaad het die kant op zal moeten zoeken ja en de prijs is dan een drempel om over te stappen anders zal het die midi of midi pro gezien mijn voorwaarde van elektronische snelheidsregelaar
    @edp
    Ja woon in Veenendaal en dat zou ook nog wel een optie zijn ja even kijken of ik binnenkort mischien een keer die kant op kan. Zit er niet toevallig wat in de buurt vijlen? Ga binnenkort paar dagen die kant op��
    @wim
    Is het alleen het vermogen wat de doorslag gaf? En natuurlijk hoe bevalt die FU 180

Hij bevalt prima. Al heb ik er nog niet heel veel op gedraaid. Wel een heel groot verschil met mijn Jet draaibanken. Er zit wel een jaar of 17 tussen. Techniek is goed vooruit gegaan.
    Belangrijkste redenen om voor de Stratos te kiezen waren het vermogen en de frequentieregelaar, buitendraai inrichting en centerhoogte. Ik wil ook een zware bank. Deze stratos is een stuk zwaarder en in mijn ogen stabiler. Bovendien ligt Wehl om de hoek.

@wim
    Is maar goed ook dat de techniek vooruit gaat ja ik draai nog geen 2 jaar dus de techniek is voor mij niet heel veel veranderd, allen mijn wensen wel
    En wehl is voor mij ook prima te doen en ga dan ook binnenkort een keer langs Ronald kanne om me eens goed voor te laten lichten

Forum Rechten