Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Wie heeft er ervaring met de herald coronet?

Heeft er iemand hier op het forum ervaring met de herald coronet van record power?
    Ik ben namelijk van plan om binnenkort een nieuwe draaibank te kopen en deze staat me wel aan qua maten, vermogen en de elektronische snelheidsregelaar dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn betreffende het vermogen want las hier in een draadje dat dit geen frequentieregelaar heeft?

Gr jelle

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellevK Bekijk Berichten
    Heeft er iemand hier op het forum ervaring met de herald coronet van record power?
    Ik ben namelijk van plan om binnenkort een nieuwe draaibank te kopen en deze staat me wel aan qua maten, vermogen en de elektronische snelheidsregelaar dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn betreffende het vermogen want las hier in een draadje dat dit geen frequentieregelaar heeft?

Gr jelle
    Geen ervaring maar hier films.

https://youtu.be/nP4q3j0sqFY
    https://youtu.be/kG6bPN8H5PE
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 27-09-19 om 08:58.

Lijkt wel een beetje een Teknatool Nova 1624 kopie...

Hoi nico

Die was ik inderdaad ook al tegen gekomen ja die zien er goed uit en ik denk ook echt dat dit voor mij een goede keus zal zijn maar vind het een flink bedrag dus wil een goed overwogen besluit maken en hoop op wat persoonlijke ervaringen van mensen hier

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Lijkt wel een beetje een Teknatool Nova 1624 kopie...
    Ja heeft er wel wat van weg alleen center hoogte is minder en vermogen ook dacht ik alleen is de coronet elektronisch regelbaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellevK Bekijk Berichten
    Hoi nico

Die was ik inderdaad ook al tegen gekomen ja die zien er goed uit en ik denk ook echt dat dit voor mij een goede keus zal zijn maar vind het een flink bedrag dus wil een goed overwogen besluit maken en hoop op wat persoonlijke ervaringen van mensen hier
    Laat je voorlichten door Baptist. Misschien kan je hem laten aanzetten en proefdraaien.

Of de nieuwe midi2 bij Ronald Kanne. Ziet er erg goed uit en zelfde prijsklasse. Succes.
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 27-09-19 om 09:41.

Vorig jaar heb ik ook naar draaibanken gezocht, uiteindelijk niet van gekomen omdat ik geen ruimte had.

Destijds bij baptist heb ik uitvoerig gesproken over coronet. Qua formaat en veelzijdigheid sprak me er aan. De grootste knelpunt was het vermogen en dat een spanningsregeling op zit (dus hoe hoger de spanning, hoe hoger het toerental en vermogen). Hij is minder geschikt om schalen te draaien buiten het bed, daar heeft deze te weinig vermogen voor bij lage toerental.
    Alles tussen de centers, dat gaat in veel gevallen goed. Geschikt voor kleinere werkstukken. Graag wil ik je verwijzen naar werkstukken van wijlen lid Pel, hij had ook een herald coronet en was erg enthousiast over.

De herald coronet is niet te vergelijke met teknatool 1624, die is van een klasse hoger.

Je kunt bij coronet de spanningsregelaar vervangen door een frequentieregelaar. Alleen dan moet je de spanningsregelaar "los koppelen" en direct aansluiten op de frequentieregelaar (is me door een elektricien verteld). Op elektronisch vlak, hou ik me verder erbuiten.
    De frequentieregelaar kun je als set aanschaffen (stekker + frequentieregelaar), meestal moet je nog een elektronica doos aanschaffen. Een forumlid heeft bij zijn teknatool gedaan.

@nico
    Ja had ik ook gezien ja is mischien wel interessant alleen geen draaibare kop en dat leek me wel handig maar mischien moet ik gewoon een keer gaan kijken bij ronald

@joop
    Daar was ik al een beetje bang voor dat het inderdaad een spanningsregel was en geen frequentieregelaar
    Ik weet ook niet of ik hem echt veel voor grote schalen zou gebruiken(gezien ik een fysieke beperking heb en je moet ook van dat grote hout hebben��) maar vind het wel fijn als het zou kunnen zodat ik geen spijt krijg van een grote uitgave
    En daarnaast de zaak dan weer om gaan bouwen met een frequentieregelaar lijkt me ook niks dan ben je beter af met meteen iets kopen van dat kaliber denk ik zo
    Laatst gewijzigd door jellevK; 27-09-19 om 11:14.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joop van M Bekijk Berichten
    De herald coronet is niet te vergelijke met teknatool 1624, die is van een klasse hoger.
    Dat kan ik zo van de plaatjes niet zien - maar qua ontwerp en snufjes hebben ze iig goed naar de 1624 gekeken...

Het afgegeven vermogen zou 750 watt zijn zou dit dan echt zo'n groot verlies in koppel opleveren met een spanningsregelaar ?
    Op het moment draai ik trouwens op een dml250 van record power

Forum Rechten