Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Voorsnijder + schroef stanley #78

Hoi allen,

Heeft er iemand voor mij, voor een aardig prijsje, een voorsnijder en het bijbehorende schroefje, van de Stanley #78, te koop? Ik zoek al eventjes op internet maar kan niets vinden helaas...

Groeten,
    Corné20190925_175353.jpg

al bij Baptist gevraagd? Die verkoopt de peaktool en die hebben volgens mij dezelfde onderdelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vurenhout Bekijk Berichten
    al bij Baptist gevraagd? Die verkoopt de peaktool en die hebben volgens mij dezelfde onderdelen.
    heb ze inderdaad al gemaild vandaag, maar dacht hier ook even de vraag te stellen.

Ik heb een paar jaar geleden via ebay een nieuwe oude knop voor mijn Stanley 130 besteld.
    Samen met nog wat andere schaaf onderdelen.
    Kost wel wat qua verzenden, maar dan is het ook weer mooi compleet en origineel.
    Groeten, Raymond

Maar hebben ze op die Peaktool dezelfde schroefdraad gehanteerd? Op mijn recente Chinese Stanley nr.4 (NIET KOPEN!), is het allemaal metrisch geworden. Die spur zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LFlab Bekijk Berichten
    Maar hebben ze op die Peaktool dezelfde schroefdraad gehanteerd? Op mijn recente Chinese Stanley nr.4 (NIET KOPEN!), is het allemaal metrisch geworden. Die spur zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
    De mensen van Baptist hebben me verteld dat deze helaas niet passen...

Wat niet passen? De schroefjes of de spur? Aan die schroefjes kun je niks doen, maar je zou die spur nog kunnen zien als startpunt en dan zelf passend maken, je moet een nieuwe spur zowiezo slijpen, want daar zit geen snijkant aan als je ze koopt (tenminste, bij Record).
    Een spur afonderlijk is al gauw 15 euro zonder shipping.
    Je zou ook gewoon een 78 met spur kunnen kopen op ebay, meteen andere spare parts:
    https://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-S...QAAOSwpA9dh3pV
    https://www.ebay.co.uk/itm/A-Stanley...sAAOSwmq9dg7tO
    Laatst gewijzigd door LFlab; 26-09-19 om 13:17.

via E-bay eindelijk een Stanley Spare Parts kit gevonden, KIt #16. Bedankt allen voor het meedenken!

Forum Rechten