Duizenden hardhouten latjes 2m lang, kleine kopmaten

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
marktplaats link
Op marktplaats een grote batch hardhouten FSC latjes tegen gekomen, ligt in Breda bij een (sloop)handelaar. Geen relatie of belang.
Hardhouten latjes lengte 2000 en in 2 diktes 1.5x1.5 en 2x2 cm
voor kleine hoeveelheden prijs p/st 0,15 cent
$_86.JPG

Kort contact gehad. Prijs bij meer dan 100 stuks 0.10 euro per stuk (=10 eurocent, vermoed een typfout in de advertentietekst). Op de foto's staan zomaar 10000 latjes. Volgens verkoper ooit gebruikt voor het scheiden van pakken Knauf isolatie. Handelsgeest ontbrak enigszins bij de verkoper. Had geen inschatting van totale hoeveelheid en wilde geen m3 prijs bespreken.

Volgens mij is het hout niet exact haaks geschaafd maar ook niet voorzien van olie of lak. Op dit moment kan ik geen (grote hoeveelheden) hout opkopen i.v.m. ruimtegebrek maar wellicht interessant voor andermans projectje!
Als brandhout 125 euro per kuub, haha.
 
Laatst bewerkt:

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
als timmerhout hout is het zo al niet duur daar kan je hele leuke bladen van maken.

als je hier met een 250 euro handje contactje heen gaat mag je waarschijnlijk de hele zwik inladen dan is hij er vanaf zonder werk.
(waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar betaald om het te laten afvoeren)
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Sets latjes verlijmen tot 25cm brede panelen en dan schaven zou een aardige bezigheid kunnen zijn. Na schaven blijft er misschien 15mm over.
Denk dat handel ter plekke goed mogelijk is. Contant inderdaad!
Probeer te bedenken of er een stevige schutting van te bouwen is maar de kop maat is wat aan de kleine kant om snel meters te maken.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Goh, met zo'n latjes kun je toch niet veel zinnigs doen? Zelfs als je er een heleboel verlijmt, heb je nog niet bepaald een mooie paal of tafelblad of wat dan ook. Kan wel handig zijn als afstandshouders bij het drogen van een stapel hout.
 

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Dat is inderdaad vervelend, zulke herhalers. Wil er misschien wel een paar bundeltjes gaan halen.
Kano bouwen staat nog wel op het wensenlijstje maar kan in huidige schuur nog geen hele plaat hout kwijt. Daarnaast zonde om een groot deel tot zaagsel/schaafsel te verspanen.
Schutting of afscheiding zou een praktische toepassing voor mij zijn. Maar iedere 3cm 5 rvs schroeven gaat me beetje te ver. Nieten zou kunnen. Eens verder nadenken over het ontwerp...
 

tuoh

Oud hout
Dat is een mooie stapel brandhout, vermoedelijk een opgekocht restje bij één of andere veiling. De aankoopprijs van dit alles zal navenant geweest zijn, 20€ voor de hele zooi of iets in die aard.
Lijkt de een of andere onbestemde tropische houtsoort te zijn. 50€ voor de hele hoop is al veel betaald vind ik, de huidige vraagprijs is gewoon belachelijk.
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
kunt er leuk hekwerkje van maken door ze met ijzerdraad aan elkaar te knopen, kan niks hebben maar sommige mensen vinden het er leuk uitzien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.