Upgrades voor je afkortzaag

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi Iedereen,

Onlangs heb ik een festool afkortzaag gekocht. Hier ben ik echt blij mee en ik merk dat ik deze nu ook veel meer gebruik dan mijn vorige afkort zaag. Ook voor het fijne werk.
Hierdoor wilde ik kijken of ik hem nog verder zou kunnen optimaliseren zodat ik het maximale uit mijn afkortzaag kan halen.

Ik heb het in een filmpje verwerkt. Ik hoop dat het een leuke zinvol filmpje is geworden.


Met vriendelijke groet,

Dennis
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Superleuk filmpje.....

Ik vind die fence oplossing voor de kapex subliem.....heel erg mooi gemaakt.
Wat voor materiaal is dat?

Gr,
Danny
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Superleuk filmpje.....

Ik vind die fence oplossing voor de kapex subliem.....heel erg mooi gemaakt.
Wat voor materiaal is dat?

Gr,
Danny

uit de uitleg onder het filmpje:

Afkortzaag:Festool Kapex KS-60Incra FenceIncra Track Sytem met Shop stop
Het zwarte hout dat ik gebruik is volledig doorkleur MDF. Dit is niet te vergelijken met normaal MDF. Het is harder, zwaarder en zeer goed te bewerken.
De 20mm gaten zijn gemaakt met het UJK parf guide system en ik gebruik dat hier voor het uitlijnen van mijn aanslag met de afkortzaag. Ik gebruik de combinatie van deze gaten met benchdogs en Micro Jig klemmen.

:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Excuus......ik heb het filmpje gezien in de quickplayer hier op t forum.

Dus die uitleg nooit gezien....:eek:
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Excuus......ik heb het filmpje gezien in de quickplayer hier op t forum.

Dus die uitleg nooit gezien....:eek:

Nee Joh, ben je gek, via dit forum zie je idd de beschrijving niet. Maar vandikte is mij voor met de tekst.
Dit volledig doorkleurd mdf is echt cool spul. Het is wel wat prijzig maar ik vind het fijn om mee te werken voor mijn werkplaats dingen zoals werkbank.
Het is heel hard en als je de zijkanten schuur dan zie je het verschil niet tussen zijkant en bovenkant.

Ik had in de eerste instantie dat klemsysteem volledig met dit materiaal gemaakt maar dat kwam niet goed. Dit scheurde toch door middel. (dat had ik overigens niet verwacht) Maar met berken multiplex is mooi verlijmd en dat blijft vooralsnog heel. Desalnietemin zou ik het toch de andere variant proberen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.