Stringbox

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Nee,nee dit wordt geen opbergkist voor het ondergoed van mijn vrouw! :D
De String duidt op een lijntje esdoorn wat door het wenge loopt.

Ik heb een dikke plank wenge genomen, deze met de lintzaag in een vorm gezaagd. Deze zaagsnede van esdoornfineer opgevuld en weer samen gelijmd. Dit procede nog 3 x herhaald. Toen had ik dus 3 dunne witte lijntjes door het donkere wenge lopen.

Deze dikke plank wenge toen op zijn kant doormidden gezaagd, deze 2 planken heel lichtjes door de vandiktebank. Je hebt dan 2 gespiegelde planken. Op deze manier kan je de nerf helemaal rond laten lopen.

De bodems en deksels komen in een groef die ik hiervoor gezaagd hebt. Op een van de doosjes komt een enorm mooi stukje BirdsEye maple (bedankt Coko)

Hier een foto van de bouw. Morgen zal ik foto's maken van het eindresultaat.

Attached files
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Elke keer is er wel weer een nieuw idee, leuk om te zien zo al. ben benieuwd naar het eindresultaat. ik hout wel van houd met contrast erin :mrgreen:
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
rickkoorman zei:
Nee,nee dit wordt geen opbergkist voor het ondergoed van mijn vrouw! :D

Héh, dacht ik net even dat het interesant begon te worden.. :?

Rick de doosjesman! Wat een origineel idee met die lijntjes esdoornfineer. Net koffie met een streepje room. :p
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Mooi! Fraai werk, hoe doe je dat , fingerspitzengefuhl en rustig bliijven ? Als ik zoiets moest lijmen hang de houtlijm tot aan m'n schouders :roll:
gr,
Danny
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, als ik dat zo bekijk krijg ik zo waarlijk zin om dat ook maar eens te gaan doen.
Leuk idee om dat fineer er op die manier in te lijmen, geeft cachet aan het doosje wanneer het klaar is.
Groetjes Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Danny. Het lijmen valt heel erg mee. Je moet inderdaad wel zorgvuldig en rustig werken maar dat is op zich al een uitdaging voor mij, hahaha!!
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Leuk idee Rick.

De tekening van het wengé loopt mooi rond, persoonlijk zou ik meer voor een evenwichtiger nerf patroon gaan. Je hebt een hoek volledig op dosse en een hoek op vals kwartier, of was dit de bedoeling ?

Wel mooi hout, wengé.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Woodie,

Het was toeval hoe dit uitkwam. Deze serie is echt een probeersel geweest om te kijken of ik dit kon maken. De volgende projecten zullen iets gecompliceerder worden.

Als eerste de foto's met het birdeye maple dekseltje. De binnenkant is een onbekende houtsoorten.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Oke de volgende reeks. Hier heb ik mahonie gebruikt als 3e houtsoort.

Al met al een lekker project geweest. ik heb er iets meer tijd dan normaal voor genomen en dat is een hele openbaring.

Attached files
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Hee rick,

ziet er weer inspirerend uit. Klasse!

Ben begonnen met de nr 4 om die op te knappen. Heb net een bout in de cola gelegd om te ontroesten, even kijken hoe goed dat werkt anders wordt het toch elektronisch ontroesten. De cola stond alleen wat dichter bij :lol:

Rene
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.