Festool TS55 tips voor afzuigslang

Oldchattermans

Nieuw lid
23 sep 2019
14
0
Ik gebruik mijn TS55 met geleiderail naar volle tevredenheid. Er is echter 1 punt waar ik me keer op keer aan stoor.

Ik gebruik een bouwstofzuiger en de afzuigslang hangt dan aan de zaag. Omdat de aansluiting van de slang kan roteren draait deze koppeling met slang vaak naar beneden waardoor de zaag aan het begin van de geleiderail wordt geblokkeerd. Ik draai deze koppeling dan weer omhoog en bij het omhoog draaien wil de koppeling dan ook regelmatig los schieten.

Hebben anderen dezelfde ervaring en is er ook een oplossing voor. Ik zou het al fijn vinden als de koppeling altijd omhoog blijft wijzen.
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Ik heb om mijn makita slang een kabelhoes gedaan, zoiets:
9aa8fb3a93bab045efa0b13af1810233.jpg


In de maat 40mm besteld op chinese vriend Ali, en werkt top! Met twee stukken krimpkous aan beide zijden vastgezet, zit als een huis!

Zie ook dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=_RF7l59b3Yc
 

Oldchattermans

Nieuw lid
23 sep 2019
14
0
Onderstaande foto laat zien dat de koppeling steeds vanzelf naar beneden draait.

20190923_161155.jpg

Bij het terug naar boven draaien schiet de koppeling vaak los zoals onderstaande foto laat zien.

20190923_161259.jpg

SamPonette geeft als reactie vast tapen. Dat was ik ook van plan, maar vind het wel een beetje vreemd voor zo'n duur stuk gereedschap.

Als ik het snoer en slang eenmaal over mijn schouder heb hangen dan ervaar ik geen problemen meer.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Als ik dat zo zie vind ik het niet zo vreemd dat die elke keer in de weg zit.
Als je een slang gebruikt die direct aan de koppeling van de zaag kan wordt het een stuk korter wat het al makkelijker maakt en met de geleider die aan de rail kan er bij is het probleem opgelost.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik zou beginnen met de festoolkoppeling op de rode slang te zetten, dan de geleider op de rail en dan zou het opgelost moeten zijn.
echter krijg ik bij mijn zaag het knietje er niet zomaar af, heb je iets afgebroken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.