TS 55 REBQ 90 graden afstellen

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
76
30
friesland
Omdat mijn TS 55 niet meer precies 90 graden zaagt ben ik gaan kijken hoe ik dit moest afstellen. Van de gebruiksaanwijzing wordt je niet veel wijzer, die stelt dat dit door de klantenservice moet gebeuren.

Ik vond een paar filmpje over het afstellen deze https://www.youtube.com/watch?v=qihJeoKa86g&t=494s. Interessant maar dit is een ander type dan de REBQ, ik heb die instel schroeven niet.

En deze https://michael-hild.blogspot.com/2015/10/tipp-winkeljustage-einer-festool-tsc-55.html, dit lijkt er meer op. Maar ik heb de schroef aan de voorkant bij het groene handeltje weer niet.

Volgens de methode van de Duitser geprobeerd om de zaag af te stellen. Ik merk dat het best lastig is om hem heel precies af te stellen omdat je geen stelschroef hebt maar een soort stelplaatje die je moet verschuiven en probeer dat maar eens een paar tiende graad te doen. Volgens mij kun je mijn zaag maar aan een kant afstellen, dit betekent dat hij altijd een beetje scheef wordt gedrukt volgens mij. Of mis ik nog een afstelmogelijkheid

Wie heeft wel eens een TS55 REBQ afgesteld en kan het een en ander verduidelijken

gr

Frank
 

Martein_H

Actieve deelnemer
21 aug 2017
56
1
Hey knarfb, heb je hier uiteindelijk een antwoord op gevonden? Ik zit in hetzelfde straatje, maar om ze nu naar de klantendienst te sturen voor zo een kleine aanpassing lijkt me ook wat vreemd niet?
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Dit topic op festoolownersgroup toont het met wat foto's: link

Twee schroefjes achteraan (zijn geen stelschroeven), losdraaien en dan kan je met een platte schroevendraaier het plaatje met de aanslag verschuiven, en dan de twee schroefjes terug vastzetten; en 1 stelschroefje vooraan op het groene hendeltje)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.