Veiling fabriek Creussen

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik kreeg een mail met de mededeling faillisementsverkoop Creussen. De fabriek die de slijpmachines maakt. Heel veel kavels. Zoek je schaarheftafels voor achter je vlak en van diktebank of zaagtafel dan is hier misschien je kans.
Ook mooie kolomboormachines staan erop. Verder te veel om op te noemen. Helaas past er niets meer bij in mijn werkplaats:mad: anders was ik zeker voor enkele zaken gaan kijken.
Ik heb verder geen belang bij deze advertentie. https://www.troostwijkauctions.com/nl/creusen/01-30167/
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Die schaarheftafels! Ik stoorde mij afgelopen weekend andermaal aan de hoogte van mijnmontagetafel (of eerder die van het lage plafond). Daar hoop ik toch eentje van te kunnen scoren :cool: Thanks for sharing!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jemig....dat zag ik niet aankomen. Voor mijn gevoel staat er in het gros van de werkplaatsen waar ik kom wel iets van Creusen. Ik ga mijn klik-koop-vinger proberen te beteugelen.
 

Wjsalter

Actieve deelnemer
9 jul 2019
76
33
Herselt
Alleszins wel een goede tip die veilingsite, heb ook eens bij de andere veilingen gekeken en daar staan anders ook wel mooie kavels tussen voor de inrichting van een werkplaats (LED panelen, houten vloeren, machines, ...).
Ga ik zeker en vast in de gaten houden tegen dat ik aan mijn werkplaats kan beginnen!
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
hou wel rekening met de extra kosten he! Bij je bod komt steeds nog 17% veilingkosten en daarna ook nog eens 21% BTW. Flink meer dan het bedrag dat je intypt dus.
Desondanks kan je best mooie deals scoren als je wat rondkijkt :)
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
+1 meteen berekenen als je een bod wil doen, meestal gaat de zin dan wel over.
Op BVA gaan er ook een hoop dingen best wel voor een interessante prijs, maar als je er de opgelden en BTW bij optelt komt het soms ook wel boven de nieuwprijs uit. Oud en gebruikt helpt meestal wel, maar ja, marktplaats is er ook nog.

Maar 100 euro voor een CNC draaibank! Cool :D
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Toen ik in een dorp naast het mijn een prachtige lintzaag zag, van hetzelfde merk (Jonsered) als mijn grote draaibank, bij een veiling, sloeg ik ook toe. Behalve BTW, opgeld en transportgeld betaalde ik ook leergeld.

De hal was niet echt verlicht en alle machines stonden zonder stroom.
Dus met de hand de lintzaag bedient, en alles liep soepeltjes.
Tot ik, nadat de lintzaag met een vrachtwagen met kraan thuis was afgeleverd, de lintzaag aandeed - nog zonder zaag. Een werkelijke k#lere herrie en het onderste wiel ging 2 cm op en neer.

Na enig uitbouw werk bleek dat de onderste as 1.5 mm ingelopen was bij de kogellager. Zolang het wiel in de zaag hing, en je met de hand draaide, merkte je dat niet - maar de nieuwe as was zeker niet begroot....
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Geen nieuwe as. Even oplassen en afdraaien. Als je gebruikte machines zonder testmogelijkheid koopt, moet je er niet veel meer dan de oud ijzer prijs voor moeten betalen. En het scheelt als je zelf kan aanpassen of repareren. Of mensen in je vriendenkring hebt die je kunnen helpen. Anders kun je beter wat meer uitgeven aan een machine die je kan testen.
 

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
Die schaarheftafels! Ik stoorde mij afgelopen weekend andermaal aan de hoogte van mijnmontagetafel (of eerder die van het lage plafond). Daar hoop ik toch eentje van te kunnen scoren :cool: Thanks for sharing!
Ik heb het typenummer van zo’n schaarheftafel eens gegoogled; die dingen kosten een kapitaal nieuw (>1500 euro)!
 

Wjsalter

Actieve deelnemer
9 jul 2019
76
33
Herselt
hou wel rekening met de extra kosten he! Bij je bod komt steeds nog 17% veilingkosten en daarna ook nog eens 21% BTW. Flink meer dan het bedrag dat je intypt dus.
Desondanks kan je best mooie deals scoren als je wat rondkijkt :)

Ja, heb het ook pas een beetje later gelezen! Maar ga toch blijven kijken of er niet iets leuks uitkomt ;)
 

Papui

Actieve deelnemer
27 jun 2017
56
1
Lap, ik heb dus niet alleen interesse in die schaarheftafels. Die staan bij mij ook al opgeslagen om op het laatste moment een bod te doen.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Succes! Ik heb al verlof ingezet voor de afhaaldag, dus ik hoop er ook wel eentje te scoren :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Voor alle liefhebbers van Creussen vertelde men bij Baptist dat ze met een doorstart bezig zijn.
Er staan gelukkig een aantal heftafels op. Misschien even afstemmen dat forum leden niet tegen elkaar opbieden. Al denk ik dat dit laatste wel lastig zal worden.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
In mijn geval zou het gaan om 1 vd 2 grotere heftafels, zonder "handvat" aan. Het wordt inderdaad lastig vrees ik :) de tijd gaat het uitwijzen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.