doosjes uit walnotenhout

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Vorige week heb ik een begin gemaakt met wat kleine doosjes. Allemaal met een simpele constructie en een apart dekseltje. Ik heb wat van mijn eigen walnotenbalkjes in plankjes gezaagd en verlijmd. Dit een keer door de vandiktebank. Toen alles in verstek gezaagd en een groef gezaagd waar het stukje pau amarello inkomt.

Dit stukje pau amarello heeft wat fineer van esdoorn en walnoot er tussen zitten. Dit is een probeersel waar ook nog een apart doosje van komt uit wenge.

Het zijn drie doosjes. Een wordt strak, eentje afgeronde kanten en de laatste ga ik bewerken met mijn nieuwe raspjes van Schwertfisch.

Attached files
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ziet er weer leuk uit.

Hoe bevallen die raspen? Ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen om ze te bestellen. Er waren teveel andere dingen.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Gosh, alweer een leuk doosje.
Zeg Rick, heb je op het dekseltje weer dezelfde techniek gebruikt door er een fineer laagje in te breien, als bij het vorige doosje?
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Seek Ik heb ze nog niet geprobeerd. Bij het uitpakken merkte ik al wel dat deze raspen 100xscherper zijn dan diegene die ik nu steeds gebruikte. Komende week wil ik een begin maken met de handvaten. Zit nu nog even te kijken naar welke vorm ik de handvaten ga geven

@ad Inderdaad, de methode is dezelfde. Goed gezien!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Klaar !!! Alle doosjes zijn geschuurd tot korrel 240 en daarna voorzien van 2 lagen danish oil.
Ik wilde 1 doosje gaan bewerken aan de buitenkant maar toch besloten die niet te doen.

Al met al een leuk klein project om eens tussendoor te maken van reststukken.

Attached files
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
zijn leuke doosjes geworden, nu kunnen jullie sieraden inclusief opbergdoosjes verkopen.. ;) ja, anders weet je toch niet waar je al je sieraden laten moet :?
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Blijf het een geniaal idee vinden om zo die 'penseelstrepen' in het hout te krijgen. Heb dat ook nog niet eerder gezien. Idee van jezelf?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.