Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Gezien op marktplaats, man, man

https://link.marktplaats.nl/m1458991091

"In goede staat", zowee, nou ik geloof niet dat ie er origineel zo uit zag...... :-|

Misschien kunnen we hem een tip geven dat Stanly Bedrock schaven nog zeldzamer en duurder zijn, en slijpt hij dan die ronde wangen ook nog even plat

Precies! Even met slagletters "B E D R O C K" erin meppen, en klaar ben je.

Pas als het erin gelaserd is is ie echt. 😂

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Nooit geweten dat die afschroefbare versterkingen aan de zijkant origineel zijn.

Zal wel beter werken als lassen, dan is de schaaf bijna niet recht te houden...
    sometimes you just need a bigger hammer

toch vind is de reparatie best creatief

Karl Holtey schroeft die zijkanten er ook tegenaan, dus da's bijna hetzelfde

Lassen van gietijzer valt idd niet mee, ik weet wel dat er speciale electrodes voor zijn, maar ik vraag me af of TIG lassen misschien een optie is, je ziet ook wel dat ze het hardsolderen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Het lassen was het probleem niet, alleen trok de zool dusdanig krom door de ingebrachte warmte dat het eindresultaat niet bruikbaar was.
    Daarom schreef ik ook dat het wel beter zal werken dan lassen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boertje125 Bekijk Berichten
    toch vind is de reparatie best creatief
    Inderdaad, en waarschijnlijk al gedaan toen zo'n schaaf een significant deel van je maandsalaris kostte. Het was toen nog geen wegwerpmaatschappij, dus gooide je niet zomaar ziets weg en ging je het repareren. Ik denk dat hij ook nog steeds goed te gebruiken is.

Dat zou idd best kunnen, maar mijn verbazing ging meer over het "In goede staat" in de advertentie. "Opknapper", "Voor onderdelen" of "gebroken en gerepareerd" zou eerlijker zijn.

Forum Rechten