Tip: Festool OF1400 EQB Plus op MP voor €235

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Ik zou hem in ieder geval zelf op gaan halen... en niet op laten sturen, om een beetje meer feeling te krijgen bij de verkoper.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
De advertentie en de gebruiker is verwijderd, dus waarschijnlijk waarschijnlijk vertrouwde Marktplaats het niet....
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Advertentie is verlopen en het account verwijderd. Dat was er dus één in de categorie te mooi om waar te zijn.
 

thewieger

Actieve deelnemer
6 mei 2019
96
30
Wageningen
Advertentie is verlopen en het account verwijderd. Dat was er dus één in de categorie te mooi om waar te zijn.

Denk het ook, ik kreeg net van Marktplaats een bericht ontvangen dat dit waarschijnlijk fraude was met het advies om voorzichtig te zijn, omdat ik berichten met deze meneer had uitgewisseld. Heb denk ik geluk gehad...
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
En dan heb je nog types zoals deze mijnheer:

https://www.2dehands.be/u/emiel/27482115/

Spullen in Duitsland kopen aan de lopende band, en ze hier voortdurend verkopen net onder de prijzen van de Belgische leveranciers :rolleyes:

Yep,

En je ook wijsmaken dat je de volle garantie geniet (wat in België niet het geval is, garantie is geregeld tussen verkoper en koper, niet met fabrikant)... Al discussie mee gehad... Lijkt me niet bepaald een aangename mens te zijn...
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Heb er inderdaad ook al mee zitten discussiëren, vandaar dat ik het weet. Mijn conclusie was exact dezelfde :rolleyes:
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
Je zou het maar kopen, ben je toch mooi in de aap gelogeerd.

Ik ben een paar jaar geleden toen ik nog niet zo veel ervaring had met marktplaats opgelicht voor 370 euro. Je kunt wel een bankrekening nummer doorgeven maar daar wordt niets mee gedaan. Deze mensen blijven gewoon actief. En het zijn er echt veel.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Wat tips:

- kijk hoe lang iemand lid is. Hoe langer hoe beter.
- kijk wat iemand nog meer te koop heeft.
- Check het rekeningnummer: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
- Vraag of je het kunt bezichtigen (ook als je dat niet van plan bent).
- zeker bij elektrisch gereedschap: haal het op.

Zelf dacht ik zo een keer wat te kopen op Marktplaats, 15 km van mijn woonplaats. Mailtje gestuurd of ik het kon ophalen. Kon nadrukkelijk niet, maar kon wel gratis worden verstuurd. Nou akkoord dan, rekeningnummer gekregen, rekeningnummer gecontroleerd, foute boel, Marktplaats ingelicht, advertentie weg.
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
Goede tips Kees

Nog wat opmerkingen bij de tips.

Er staat vaak ook ophalen naast verzenden, dit doen oplichters om je te laten denken dat ze betrouwbaar zijn.
Het aantal jaar actief is geen gerantie om het te vertrouwen. Sommige accounts zijn overgenomen of heel lang bewaard.
Zo ging ik laatst naar wapenveld fietsen om iets op te halen. De persoon was al 13 jaar actief en had sterren (wat wil zeggen dat hij/zij al zaken had gedaan, dingen correct had verkocht). Niemand aan de deur. Een paar dagen later was de persoon er afgeknikkerd. Het was een mooi fiets ritje dus dat was niet erg. Wat je ook vaak merkt is dat de omschrijving van het product (voornamelijk festool) kort is omschreven. De oplichter gaat ook vaak direct akkoord met je bod en onderhandeld niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.