Dag mensen

spelt

Nieuw lid
16 sep 2019
1
0
Dag mensen,
Als beginnende messen maker probeer ik ook fraaie heften te maken aan messen. Deze zijn meestal van hout. Dit is de reden dat mijn interesse is aangewakkerd voor hout bewerking. Maar ik ontdekte dat er veel meer te koop is dan het hout van de gamma en hornbach. Inmiddels heb ik stukjes peren hout, iep, eik, sapeli en olijf hout. Ook laat het zich heel mooi te polijsten.

Het maken van messen heften heb ik even geparkeerd en ga eerst een hout projectje beginnen.
Het maken van een dienblad van mooie stukken hout met een vinger verbindingen.
Omdat vinger verbindingen nieuw voor me zijn, hoop ik dat ik hier mensen en informatie kan vinden, over hoe eea aan te pakken.

Verder iets over mij zelf:
Mijn naam is Guus, Ik woon in de kop van Overijssel en heb een breed interesse gebeid. Imkeren, Hardlopen, Survivaltechnieken, Retro-elektronica, Desembroden bakken en dingen maken of repareren. In het dagelijkse leven ben ik ICT-er en werk voornamelijk met een toetsenbord en vluchtige gegevens. In mijn vrije tijd probeer ik dit te compenseren door zo veel mogelijk met mijn handen te werken en mooie dingen te maken.

Het mooiste is om van niets iets te maken.
Van waardeloos naar waardevol.


Mvg
Guus
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Welkom! Er gebeuren mooie dingen in de kop van Overijssel (woon er zelf...). Succes met je verdere verkenning op houtgebied.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.