Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Combinatiemachine voor hobbygebruik - tips gevraagd

Beste forumleden...

Als klusser/hobbyist wil ik bij mij thuis kleine herstellingen kunnen doen en het maken van raampjes en deurtjes voor in onze stallingen. Ik ben daarom op zoek naar een combinatiemachine, maar dit hoeft zeker geen professionele machine te zijn. Gewoon geschikt voor de particulier die eens wat wil doen.

Voorlopig heb ik eentje gevonden van TendoTools, maar ik heb hiervan nog nooit gehoord

https://www.tendotools.com/nl/houtbe...mbi-tt156.html

Zijn er nog andere merken die compacte machines maken? Of machines die wat betaalbaar zijn voor de hobbyist? Alle tips welkom!

Ik denk dat je voor dat geld beter een gebruikte robland kan kopen.

Allicht wel, mijn grootvader had hier ook een robland staan. Zijn er reeksen die handig zijn voor een beginner

Robland x31 is aan te raden; courante machine die je in mooie staat rond de 1500 euro kan vinden. Lx31 iets nieuwer en duurder. Nx310 nieuwst.

Lurem 260 is iets ouder maar ook erg degelijk. Meestal iets goedkoper dan de robland maar moeilijker wisselstukken.

Wel moeilijke markt om goede exemplaren te vinden als je er zelf niet veel van kent. Misschien iemand meenemen die er zelf een heeft...

Praktisch misschien ook es kijken welke stroomaansluiting je hebt. Veel van deze machines draaien namelijk op drijfkracht

Drijfkracht is geen probleem, aangezien er ooit eentje gestaan heeft is de aansluiting zowieso drijfkracht. Zijn er compacte modellen

Ik ben hier echt zo een newbie in...

Je kan ook een losse zaagmachine en een losse vlak vandiktebank voor dat geld aanschaffen. Daar kan je meer mee dan de machine uit je post. Die is meer voor poppenhuis meubels.

Dat is ook een mogelijkheid, maar dan heb je een grote ruimte nodig. Zijn er nog andere merken van machines. Ik kan er niet zoveel vinden eigenlijk

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Hoe groot moet het zijn, voor kleinere machines kijk bij inca of kitty. Voor grotere kijk naar iets onverslijtbaars uit gietstaal.
    sometimes you just need a bigger hammer

Ik heb een tendotools machine staan. Zaagt uitstekend en vlak en vandikte doet het ook prima. Wat ik (nog) niet goed heb gekregen is de roltafel. Frezen zou kunnen op de as van de langgat inrichting. Wie dat bedacht heeft weet ik niet. Maar ik gebruik dit niet. Hele machine niet meer. Is wel een slag groter. Mag voor een vrij gering bedrag weg.

Forum Rechten