Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 39

Restauratie Boesch 510

Je kent dat wel; als ik later groot ben dan zou ik...

Nu, ik ben groot geworden, althans geestelijk en een paar maanden geleden heb ik een van die " als ik later groot ben" voorbeelden gerealiseerd. Ik heb een oude Boesch 510 gekocht.

Hij moest helemaal worden gerestaureerd. Hij was compleet en of de motor het deed kon ik onmogelijk testen maar de prijs was het risico waard. De verkoper (eigenaar was overleden) wist mij alleen te vertellen dat de boot een jaar of 9 geleden nog gevaren had.

De eerste klus was het bouwen van een hijsbalk in de werkplaats. Ik moest hem immers van de gehuurde trailer op de bok kunnen zetten.

Toen de boot opgehaald vanaf de werf waar hij al die tijd (gelukkig op de kant in een loods) gelegen had.

En de hijsbalk getest, meteen in het echt, zegmaar...

En zo begint een spannend en leerzaam traject!

Mooi hoor, ben erg nieuwsgierig naar het vervolg!
    Laatst gewijzigd door vandikte; 17-09-19 om 08:40.

Mooie boot. Zo op het eerste gezicht kan ik niet zien wat er precies aan gerestaureerd moet worden, maar dat ga je vast verduidelijken .
    Gereedschap kent geen kuren, het zijn de handen die het sturen...

Wat staat daar nou voor een grappig rood autootje in de spiegeling? Wel een mooi project!

Dat kan een interessant topic worden! Laat ons er veel van zien.

Succes met de klus! Fons

@Haasjetik, Dat is een eerder project een Mini Clubman Estate:

@ Jan, schijn bedriegt, van dichtbij moet er veel gebeuren. Ik heb veel slechtere exemplaren gezien, maar deze heeft qua houtwerk een aantal issues:

De punt is verrot, zowel in de romp als op het dek en op enkele andere plekjes, Het dek is niet origineel, de strepen die je ziet zijn geschilderd in plaats van ingelegd. Het interieur moet geheel nieuw bekleed worden, het dashboard is niet origineel, evenals veel andere details.

Om in eerste instantie toch in mijn comfortzone te blijven ben ik met de motor begonnen. Deze heb ik aan het lopen gekregen waarbij bleek dat hij niet lekker op alle cilinders liep. Verder lekte hij olie, water en benzine en trok hij valse lucht. Prima basis om op te verbeteren, leek mij!

Dus, gedeeltelijke revisie, reinigen, deels vernieuwen, coaten, opbouwen en afstellen...

Blok voor:

Blok tijdens:

Blok na:

Laatst gewijzigd door remko; 17-09-19 om 21:00.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Leuk, motor ziet er inieder geval al goed uit. ben benieuwd naar het vervolg.
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

Deksels glimmen mooi, maar je olievuldop is verdwenen.

Je pakt het meteen goed aan met Edelbrock zie ik. Mooi spul!
    Gereedschap kent geen kuren, het zijn de handen die het sturen...

Wat een heerlijk project!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Forum Rechten