Hardwax of Skylt voor keukentafel

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Het begint op te schieten met de tafel die ik aan het maken ben.
Nu moet ik een keuze maken voor de afwerking. Het zijn de poten waar ik niet uit ben wat de beste oplossing is. Hardwax of Skylt. Mijn vraag is of Skylt bij noten de kleur ook ophaalt. Donkerder maakt dus. Bij het blad van peren hoeft dit niet (of is zelfs ongewenst), maar het onderstel mag donkerder worden.
Heeft er iemand ervaring met Skylt op Europees noten?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Op noten is gewone skylt geen goed idee, dat geeft een wittige sluier. Skylt titanium gaat wel.
Maar het geeft beide een dof effect en haalt zeker het hout niet op. Dan is de rigostep 2k olie bijv. een veel betere keus.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Bedankt voor de info.
Ik ga hardwax olie of 2 K olie gebruiken.
Maar heeft iemand een idee waarom de glanzende osmo hardwax 36 euro kost en de matte of zijde matte maar 12? De 2 K olie is trouwens ook flink aan de prijs.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Dat verschil in prijs is volgens mij door de andere varpakkingsgrootte. Toevallig heb ik net een plank gelakt met een kant skylt titanium en de andere kant original. De plank is deels padoek en deels plataan, dus ben ik ook erg benieuwd naar het verschil tussen deze twee. Skylt zorgt ieder geval niet echt heel veel voor verdieping van de kleur, het is juist ook ontworpen om het hout zo kaal mogelijk er uit te laten zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.