Festool rotex 150 e-plus

laurens83

Nieuw lid
28 dec 2017
15
0
Beste houtbewerkers,
Ik kan een rotex tweedehands kopen, waarvan ik gok dat de machine zon 10 jaar oud is(leeftijd niet bekend). Ik betaal er iets rond de 90 voor. Heb ik hier nog veel plezier van?
Groet,
Laurens
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Beste houtbewerkers,
Ik kan een rotex tweedehands kopen, waarvan ik gok dat de machine zon 10 jaar oud is (leeftijd niet bekend). Ik betaal er iets rond de 90 voor. Heb ik hier nog veel plezier van?

Als je die voor aankoop even mag vasthouden kun je bekijken of de lagers nog ok zijn (geen speling op de as dus) en of de 'pad' nog in goede conditie is — dat is beste een dure vervanging.
Het ontbreken van een Q in de aanduiding geeft het aan dat het een oudje is, maar je weet nooit hoeveel uren die gemaakt heeft. In principe zijn ze onverslijtbaar bij gemiddeld gebruik.
 

-Peters-

Actieve deelnemer
19 sep 2016
135
42
Mijn ervaring bij de oude rotex machines is dat de kunststof tandwielen die de mechanische schuur beweging mogelijk maken nogal eens ooit vervangen moeten worden omdat ze kapot draaien. Kost indien je het zelf vervangt ook rond de 90 euro.
Verder zijn de machines onverwoestbaar
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.