Spaanderzakken

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.914
2.535
Heeft iemand nog een goedkoop alternatief voor spaanderzakken? Maat 800 x 1200. Mogen best wat dunner zijn, ik gebruik ze dan maar een keer. Ik heb nu elk half uur een zak vol en als ik mijn zakken steeds moet gaan legen op de stort schiet het niet op.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.914
2.535
Asbest zakken. 0,99 euro. Om de een of andere reden zijn zakken met asbest opdruk goedkoper dan zakken zonder opdruk. Maar 10 zakken is dan nog steeds 10 euro. Ik gooi die zakken normaal gesproken leeg, zodat ik ze opnieuw kan gebruiken. Ik zoek meer iets van een dikke huisvuilzak.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.914
2.535
Een brikettenpers neemt een hoop ruimte in en is duur in aanschaf. Ik heb hout genoeg om de hele winter te stoken. En ik heb niet altijd van die hoeveelheden mot. Maar ik moet nu even een paar honderd meter gebruikte grenen vloerdelen naar 15,5mm schaven. En daarna nog 6000 eiken deeltjes naar 10mm. En dat zijn een hoop volle zakken.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Met grenen is een zak inderdaad zo vol. Het risico nemen met een gewone huisvuilzak. Als er eentje scheurt is het wel feest in de werkplaats.
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Volle zakken van het schaven, altijd leuk.

Heb je geen tuin waarin je de zakken kan legen? Ik strooi de schavelingen altijd rond de planten als een soort van mulch-laag.
Er van uitgaande dat het natuurlijk onbehandeld hout is dat je aan het verwerken bent.
Afvoeren naar het containerpark betekent voor mij betalen omdat dit gezien wordt als brandbaar afval en geen hout.

Ooit eenmaal een big-bag gebruikt als stofzak. Daar kon veel in. Jammer genoeg niet meer te tillen met de hand.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.914
2.535
Als de zakken kleiner zijn dan 800 passen ze niet op een afzuiger van 500 rond. Ik werk eigenlijk altijd met gebruikt hout, dus de spaanders bevatten altijd was of lak. Mijn plaats is 4 bij 4,5 meter en daar komen ook nog twee sets dubbele deuren op uit. In utrecht kun je je afval gewoon naar het afvalscheidingsstation brengen. De kosten zitten in de afvalstoffenheffing. Ik heb nog wel gekeken naar zakken voor in een afvalcontainer, maar die zijn weer te groot.
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Afvalzakken bij bv bouwmaterialen handel, worden gebruikt om in bouwketen afval in stalen vaten te verzamelen, maat 110x90cm (platgemeten) zou dus een diameter 57 cm zijn, zelfde kwaliteit als bv komo zakken prijs ex BTW € 6,45 voor 20 stuks.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.914
2.535
Ik woon midden in de stad, dus ik heb alleen een plaatsje. Ik denk dat ik mijn wederhelft niet mee krijg, als ik voorstel om in het vervolg de houtmot tegen de schutting te storten. En als het een beetje waait kan ik ook de plaatsjes van de buren op gaan ruimen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.