Tafelblad van grenen vloerdelen

Looney

Nieuw lid
9 sep 2019
1
0
Hallo allemaal,
Ik ben nog vrij nieuw in de meubel-maak-wereld. Heb voornamelijk wat ervaring met ruwbouw.

Ik heb flink wat grenen vloerdelen over met mes en groef van Ca 3cm dik. Dat hout willen we in de eetkamer gebruiken voor een tafelblad.

Het blad moet 270cm x 110cm worden waarbij we de planken in wildverband in de lengte leggen. De Planken zijn 19cm breed. Bovenzijde Blad hoeft niet vlak of zonder naden te zijn.

Het plan was als volgt.
De grenen planken onderling verlijmen met witte houtlijm met behulp van de mes en de groef. Rondom uiteraard hiervan ontdaan en afgewerkt met een aluminium strip
Ik heb een 18mm multiplex plaat binnenkwaliteit van 240x100cm. Daarop wou ik de verlijmde grenen plaat met in het midden een paar dotten parket verlijmen.. Vervolgens rondom onder de multiplex plaat een 45x75 vuren regel met op de hoeken een 150x150 staander. In het midden van de lange zijde onder de regels een 45x75 regel met in het midden nog een 150x150 staander.

Is dit idee in de basis goed?
Ik wil het gaan ervaren ter lering en vermaakt maar hoef niet het wiel opnieuw uit te vinden :)

Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Ik heb recentelijk een tafel van visgraat parket gemaakt. Elk plankje vastgelijmd op een plaat underlayment. Dat ging prima. Het is 1 geheel geworden. Dit betreft wel duo/multiplank parket.

Ik heb niet veel verstand van werking van hout onder invloed van temperatuurvochtigheid, dus kan niet zeggen hoe het grenen zich gaat gedragen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.