Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Welkom! Er staat genoeg info op you tube over het opknappen van schaven. Ook hier op ons forum. Wat wel belangrijk is als je begint, is een keer met een goed getunde schaaf schaven dan weet je ook of je het goed gedaan hebt. Mijn stanley 60 1/2 heb ik lang geleden opgeknapt. Daar zat heel veel werk in omdat ik enkele mm staal moest wegschuren met de hand. Nu had ik hem weer veel nodig maar de verstelbare voorzijde ging elke keer los. Heb een L.N. schaaf gekocht en dat is toch een heel verschil. Alleen al hoe het in de hand ligt.
    Op de opendag hout in zutphen heb je vast wel de kans om enkele schaven te proberen. Meestal staat Roeland er wel te demonstreren en hij verteld ook veel over schaven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinus Bekijk Berichten
    Klein beginnen. De grotere dingen komen vanzelf.

Ha, dat is mijn valkuil: meteen met de grote jongens willen spelen en dan teleurgesteld zijn als het niet zo goed gaat. Bedankt voor de herinnering!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joepbisschops Bekijk Berichten
    Welkom hier, ik ben zelf ook bezig met het (leren) opknappen van Stanley schaven (ik heb een paar nummer 4 schaven klaarliggen). Dus als je tips nodig hebt, let me know.

Bedankt, Joep!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Welkom! Er staat genoeg info op you tube over het opknappen van schaven. Ook hier op ons forum. Wat wel belangrijk is als je begint, is een keer met een goed getunde schaaf schaven dan weet je ook of je het goed gedaan hebt.

Dat is een hele goede tip, dank je!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Op de opendag hout in zutphen heb je vast wel de kans om enkele schaven te proberen. Meestal staat Roeland er wel te demonstreren en hij verteld ook veel over schaven.

Daar heb ik al even naar staan kijken, maar moet ik thuis aan het overleggen. We zijn nog heel erg aan het wennen dat ons gezin van 3 naar 4 leden is gegaan, dus ik moet even afwachten of we er tegen die tijd een beetje routine in hebben zodat ik een flink stuk van de dag weg kan.

Even in het algemeen: het was me bij het meelezen al opgevallen dat dit een aangenaam forum is, maar dat wordt hier weer bevestigd. Ik voel me welkom - bedankt daarvoor!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thewieger Bekijk Berichten
    We zijn nog heel erg aan het wennen dat ons gezin van 3 naar 4 leden is gegaan, dus ik moet even afwachten of we er tegen die tijd een beetje routine in hebben zodat ik een flink stuk van de dag weg kan.
    Bekend fenomeen... Komt vanzelf goed, kwestie van geduld, ik krijg ook maar een halve dag respijt van de directie thuis...
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Forum Rechten