Invalzaag voor een beginner

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.138
850
Ulvenhout
Dank!

Heb inmiddels ook van een collega het aanbod om zijn invalzaag te lenen wanneer het nodig is. Ik zal m'n ervaringen posten zodat jullie me van goed advies kunnen blijven voorzien.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Voor ik een afkortzaag, een tafelzaag en een invalzaag had heb ik veel plezier gehad van een Skil handcirkelzaag van toen Fl. 270,-
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
afkortzaag.jpg
Beste Superkees,

In plaats van een invalzaag zou je ook een goede gewone cirkelzaag kunnen kopen. Ik heb zelf een GKS190 waar ik een Bosch 54T blad op heb zitten. Als geleiderail heb ik 6mm berkenmultiplex verlijmd en voorzien van skateboard tape zodat het niet schuift. Deze optie kost je compleet €150 en je hebt een goede zaag waarmee je kunt beginnen.
Ik gebruik deze combinatie ook voor een zelf gemaakte afkortzaag waarmee ik bredere stukken kan afkorten.
Het maken van deze hulpstukken is al leuk op zich en met de bak voor het afkorten heb ik al lades gemaakt die "perfect" haaks zijn. Dat is goed voor je zelfvertrouwen:)

Op mijn lijstje staat nog weg een GKT55, niet omdat ik deze "nodig" heb maar omdat het met de liniaals gewoon sneller werkt.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.