Forgefast schroeven

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Heeft er iemand ervaring met de schroeven van Forgefast verzinkt en met boorpunt?
Ik had er gekocht in de Hubo van een ander merk maar behoorlijk duur. Nu zitten ze in een actiepakket van 49,90 € voor 1800 schroeven (9 doosjes) en deze kosten bij Makita 79,50 € voor hetzelfde.
Wat raden jullie aan?
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Te laat...heb ze besteld. Ik zal mn bevinding wel doorgeven. Moet straks toch nog wat in mekaar steken. ;-)
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Even zitten rekenen, maar Ecotool is 10- euro goedkoper. Anderzijds: Forgefast levert de bitjes mee. 11 torxbitjes voor 10- euro is ook niet verkeerd.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Ik heb goede ervaringen met de Noegel zelfborende schroeven van het Houten Huis, want die breken niet en laten het hout niet splijten. Uit gewoonte boor ik ze meestal voor, maar volgens mij is dat niet nodig. De prijs is ook zeer okay, de keuze is groot en de service is goed. Bij elke €25 besteding krijg je een gratis bitje. Ze hebben ook een iets goedkopere versie van de schroeven ie niet zelfborend is.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Alsof je 11 torxbitjes nodig hebt.
Ik doe al 1.5 jaar met het zelfde bitje en gebruik hem vrij vaak.
spax torx bitjes zijn blijkbaar erg goed.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik moet denk ik nog eens een betere bithouder hebben. Bij mij vallen ze er te vaak uit.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Even zitten rekenen, maar Ecotool is 10- euro goedkoper. Anderzijds: Forgefast levert de bitjes mee. 11 torxbitjes voor 10- euro is ook niet verkeerd.

Bij Ecotools zijn de bitjes 32 cent excl (dus 39 cent incl BTW) dus dan heb je ze nog duur... En hun huismerkbitjes zijn goed genoeg, ik heb ooit een hele set gekocht omdat ik er regelmatig kwijtraakte, maar doe nu al heel lang met hetzelfde T20-bitje.

Ik moet denk ik nog eens een betere bithouder hebben. Bij mij vallen ze er te vaak uit.

Ik kan je ook van Ecotools de magnetische bithouder met slot aanbevelen. Vallen de bitjes nooit uit en kost ook maar weinig.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Bij Ecotools zijn de bitjes 32 cent excl (dus 39 cent incl BTW) dus dan heb je ze nog duur... En hun huismerkbitjes zijn goed genoeg, ik heb ooit een hele set gekocht omdat ik er regelmatig kwijtraakte, maar doe nu al heel lang met hetzelfde T20-bitje.



Ik kan je ook van Ecotools de magnetische bithouder met slot aanbevelen. Vallen de bitjes nooit uit en kost ook maar weinig.

Ok genoteerd. Ik zal er volgende keer aan denken. Het was namelijk zo dat ik nog heel veel schroeven in bepaalde maten niet had. Begin van het jaar had ik in de Brico een paar dozen schroeven gekocht, maar dan vooral kruisschroeven en dan ook nog gewone, zonder boorkop. Deze waren dan ook nog eens duurder dan de torx schroeven. Na wat in elkaar knutselen merk je dan dat je veel tijd verliest met voorboren en dat het dus efficienter kan. De magnetische bithouder heb ik eens gekocht in een bitset. Met deze set torx schroeven heb ik nu een voorraadje voor de meeste klussen. Maar ik zie idd als ik moet bijbestellen dat Eco tools wel een handige website is. Dit is een heel nuttig forum, en ik leer hier graag bij! Bedankt voor tips!
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Dat niet, maar het is nou niet zo dat het een groot risico is om het uit te proberen, gezien de prijs...

Klopt, maar ik heb er al 1 naar de gallemiezen geholpen... En tja... Zo blijf je bezig.

Mss iemand hier een ervaringsdeskundige? Eventueel met een ander merk?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.