[Te koop] Pennenblok voor Inca Major

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Bij een Inca Major die ik aan het opknappen ben zit een pennenblok. Die zijn behoorlijk zeldzaam en weet dat er Woodworkers naar op zoek zijn. Daarom wil ik deze los verkopen en niet met de Inca Major mee verkopen. Het pennenblok is om snel en precies pennen te zagen voor een pen en gatverbinding. Deze heb ik helemaal uit elkaar gehaald, ontroest, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Het pennenblok is compleet (incl. de 2 stops) en werkt weer als nieuw. Deze past NIET op een Inca Universal of Compact.

IMG_4760.jpg

IMG_4761.jpg

IMG_4762.jpg

IMG_4763.jpg

IMG_4764.jpg

De Inca Major komt binnenkort in de verkoop voor €250. Ik ben nog aan het wachten op een nieuwe v-snaar, want die op de foto is versleten.

IMG_4766.jpg

De vraagprijs is €85. Het pennenblok is af te halen in Maastricht. Maar kan ook verzonden worden. De verzendkosten naar NL en BE zijn €6,50.
 

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Hij is wel 'gemakkelijk' pas te maken voor de universal of compact. Simpelweg vervangen van de geleider door iets wat in de gleuf van de universal past. Je schroeft hem er zo af.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Hij is wel 'gemakkelijk' pas te maken voor de universal of compact. Simpelweg vervangen van de geleider door iets wat in de gleuf van de universal past. Je schroeft hem er zo af.

Er is er ook een die wel op de Universal past. Zijn die dan allebei exact hetzelfde maar met een andere geleider? Of zijn er ook echt twee verschillende versies.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Het is inderdaad mogelijk om er een geleider op te zetten die op een Universal past, want de geleider is met schroefjes aan de rest bevestigd. Het beste is wel om de “nieuwe” geleider de V-vorm van de Unversal sleuf te geven.

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat deze hetzelfde is als die voor de Universal. Die laatste heb ik ook gehad en zou zo geen verschillen kunnen opnoemen. Maar omdat ik ze niet langs elkaar kan houden, kan ik niets met zekerheid zeggen.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Ik meen dat ze verder gelijk zijn, heb ze beide gehad en zag geen verschillen. Erg handig ding trouwens, ik gebruik hem best vaak.
de detail tekening in de handleiding van de Major en de Universal zijn identiek en ook het id# zijn bijna hetzelfde (348.179.01 versus 348.179.02), wat doet geloven dat ze slechts weinig verschillen, dus misschien enkel de geleider
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
En niet te vergeten de voet is korter van de Compact dan van de uitvoering voor de Major ik heb ze naast elkaar gehad,doe veel in Major onderdelen.
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Ben op dit ogenblik zelf een Major geheel in nieuwstaat terug aan het brengen hier alvast een paar afbeeldingen van de zelf gebouwde eiken machine tafel,binnenkort een bouwverslag van dit project.
DSC00223.jpgDSC00226.jpgDSC00164.jpgDSC00191.jpgDSC00195.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Peter, die ziet er wel een stuk beter uit dan de mijne (afgaande op wat ik nu zie en jouw andere restauraties). Die van jou zou ik amper durven gebruiken....
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Dat is niet moeilijk dat het er beter uitziet dan de doorsnee Inca major machines van rond de 40 jaar oud deze tafel van de foto is door mij nieuw gemaakt van eiken,maar wat wel moeilijk is om een Inca te vinden die in hele mooie staat is en met vele accessores en het liefst van de eerste eigenaar.
Dat is mij drie keer gelukt de afgelopen jaren het gaat steeds moeilijker worden en ik heb vele machines in mijn bezit gehad en gezien,maar een geluk voor de Inca bezitters de prijzen voor de nette en complete machines gaan omhoog.
De machine waar ik nu mee bezig ben gaat een soort showmodel worden met een eikenkist(vierzijdig handmatige zwaluwstaart)gevuld met alle accessores die ook inzetbaar moet zijn,werk zelf met twee Majors
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.