Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

[Te koop] Pennenblok voor Inca Major

Bij een Inca Major die ik aan het opknappen ben zit een pennenblok. Die zijn behoorlijk zeldzaam en weet dat er Woodworkers naar op zoek zijn. Daarom wil ik deze los verkopen en niet met de Inca Major mee verkopen. Het pennenblok is om snel en precies pennen te zagen voor een pen en gatverbinding. Deze heb ik helemaal uit elkaar gehaald, ontroest, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Het pennenblok is compleet (incl. de 2 stops) en werkt weer als nieuw. Deze past NIET op een Inca Universal of Compact.

De Inca Major komt binnenkort in de verkoop voor €250. Ik ben nog aan het wachten op een nieuwe v-snaar, want die op de foto is versleten.

De vraagprijs is €85. Het pennenblok is af te halen in Maastricht. Maar kan ook verzonden worden. De verzendkosten naar NL en BE zijn €6,50.

Hij is wel 'gemakkelijk' pas te maken voor de universal of compact. Simpelweg vervangen van de geleider door iets wat in de gleuf van de universal past. Je schroeft hem er zo af.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kootje007 Bekijk Berichten
    Hij is wel 'gemakkelijk' pas te maken voor de universal of compact. Simpelweg vervangen van de geleider door iets wat in de gleuf van de universal past. Je schroeft hem er zo af.
    Er is er ook een die wel op de Universal past. Zijn die dan allebei exact hetzelfde maar met een andere geleider? Of zijn er ook echt twee verschillende versies.

Het is inderdaad mogelijk om er een geleider op te zetten die op een Universal past, want de geleider is met schroefjes aan de rest bevestigd. Het beste is wel om de “nieuwe” geleider de V-vorm van de Unversal sleuf te geven.

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat deze hetzelfde is als die voor de Universal. Die laatste heb ik ook gehad en zou zo geen verschillen kunnen opnoemen. Maar omdat ik ze niet langs elkaar kan houden, kan ik niets met zekerheid zeggen.

Ik meen dat ze verder gelijk zijn, heb ze beide gehad en zag geen verschillen. Erg handig ding trouwens, ik gebruik hem best vaak.

Ik heb wel interesse in de Inca Major

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kootje007 Bekijk Berichten
    Ik meen dat ze verder gelijk zijn, heb ze beide gehad en zag geen verschillen. Erg handig ding trouwens, ik gebruik hem best vaak.
    de detail tekening in de handleiding van de Major en de Universal zijn identiek en ook het id# zijn bijna hetzelfde (348.179.01 versus 348.179.02), wat doet geloven dat ze slechts weinig verschillen, dus misschien enkel de geleider

En niet te vergeten de voet is korter van de Compact dan van de uitvoering voor de Major ik heb ze naast elkaar gehad,doe veel in Major onderdelen.

Ben op dit ogenblik zelf een Major geheel in nieuwstaat terug aan het brengen hier alvast een paar afbeeldingen van de zelf gebouwde eiken machine tafel,binnenkort een bouwverslag van dit project.
    DSC00223.jpgDSC00226.jpgDSC00164.jpgDSC00191.jpgDSC00195.jpg

Peter, die ziet er wel een stuk beter uit dan de mijne (afgaande op wat ik nu zie en jouw andere restauraties). Die van jou zou ik amper durven gebruiken....

Forum Rechten