Kan iemand een middenstuk van eenkarrewiel draaien.

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Hoi,

Is er hier misschien iemand in de omgeving van gorinchem die dit kan draaien.
We zijn namelijk bezig met het restaureren van een jachtwagen alleen houtdraaien kan ik niet en er zijn er 3 kapot.
Mocht iemand dit kunnen zou ik zeker geholpen zijn.
Tegen een vergoeding natuurlijk.

Bvd

IMG_20190907_203706.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Hier staat een mooie beschrijving van de restauratie van een brandweerpomp, waarbij ook de houten wielen gerestaureerd worden, incl. nieuwe naven.

https://www.woodworking.nl/showthread.php?23289-Een-uitdagende-klus&highlight=brandweer

Je kunt daar lezen dat dat nog een behoorlijke klus is.

Zoek je alleen iemand voor het draaiwerk? Of ook voor het steken van de gaten? Moet het uit een bepaald soort hout, en zoja, lever je dat mee?
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Het is even geleden, maar toen stond er in het Openluchtmuseum iemand het naven draaien te demonstreren. Misschien heeft hij inmiddels wel een voorraad liggen waar hij geen weg mee weet:).
Succes
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Alleen het draaiwerk van iepenhout. Hout aanleveren kan, maar mag ook
door de houtdraaier gehaald worden.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Tijdens de begincursus ambachtelijk houtbewerken zat het “lokaal” naast ben bucx: http://atelierbenbucx.nl/nl/
Restaurateur met een voorkeur voor rijdende dingen. Toen ik er was werd er iets gedraaid rond 70cm diameter.

Naaf zal dan ook wel lukken. Als het in de buurt is is het sowieso leuk om een keer binnen te stappen.

Success!

HTBL
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Sorry voor de late reactie, maar in houten is het gelukt 1 nieuwe laten draaien. De andere 3 kunnen gerepareerd worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.