Als je een stuk hout vind waar een Draak in zit ..........

Soms lijkt het als of het resultaat altijd al in het hout heeft gezeten.

IMG_5484.jpg

Dit gevonden stuk dennenhout had iets in zich.

IMG_5486.jpg
Het duurde alleen even voor hij er uit kwam.

IMG_5706.jpg
IMG_5871.jpg

IMG_5870.jpg

Hij moet nog verder worden afgewerkt en ik moet nog kijken hoe het werkstuk moet worden getoond (hangend of staand)
Het schuren van stukken den die vol hars zitten valt trouwens niet mee. :D

Groet Edwin.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Heel mooi, en wat lijkt het me leuk om op die manier door het bos te kunnen lopen: voortdurend verborgen beelden te zien!
 

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Prachtig!
Behandel je die stukken hout ook tegen houtworm of schimmel?
Ik heb ook al vaak gedacht om een stuk uit het bos mee te nemen, maar als ik dan de gaatjes erin zie.. zou niet willen dat al het hout in mijn werkplaats eraan gaat
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Het is niet zo vaak dat je een stuk ziet liggen en er gelijk een beeld in ziet. Het worden vaak de mooiste beelden.
Prachtig!
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Erg tof.
Het oog is erg goed gelukt en maakt het geheel haast echt levend.
De tand kan misschien nog wat meer diepte krijgen, maar misschien wordt de bek dan te smal.

Groet!
meron
 
Prachtig!
Behandel je die stukken hout ook tegen houtworm of schimmel?
Ik heb ook al vaak gedacht om een stuk uit het bos mee te nemen, maar als ik dan de gaatjes erin zie.. zou niet willen dat al het hout in mijn werkplaats eraan gaat

Hoi Olivier,

Meestal verwijder ik de vuile / slechte delen. Hierna kijk ik of er nog ongedierte in woont, is dit zo en is dit niet te verwijderen " bak " ik het stuk hout voor 1-1,5 uur in de oven op een zo hoog mogelijke temp zonder dat
het hout verbrand ( tussen 110-140 graden).
Mocht ik dan nog twijfelen spuit ik meestal wat terpentine in het gaatje.

Gr, Edwin
 
Erg tof.
Het oog is erg goed gelukt en maakt het geheel haast echt levend.
De tand kan misschien nog wat meer diepte krijgen, maar misschien wordt de bek dan te smal.

Groet!
meron

Dank je Meron,

Ja die tand is nog een dingetje....... Ik wilde zeg maar de bovenlip over de tand laten vallen maar ik ben bang dat het neus stuk dit niet toe laat. Helaas ;), door de breuk structuur ( laagjes )
is het risico groot dat er teveel materiaal los komt bij diepere snede.
Maar.......... ik ga er nog wat mee proberen, nu ik er zo aan denk misschien wel een stukje ander soort hout ( wilg- wit ) of zo.

Gr Edwin.
 
Iedereen bedankt voor de positieve reacties.

Ik heb al vaker gezegd dat het maken van een werkstuk voor mij makkelijker gaat als het hout van een bijzondere locatie komt, waar een verhaal aan zit of wat mijn fantasie heeft geprikkeld.
Het kost mij veel moeite om iets in opdracht te maken, op een of andere manier voelt het dan niet verbonden of zo.

Groet Edwin.
 
Nog meer draken in het bos .

2CB1CB2B-DE61-496D-82F9-6A5F9B172F91.jpg

7EEFA2AD-74D1-4486-A046-183B7879492D.jpg

Een eiken stronk, wat er van over is althans.
Vrijwel dezelfde bewerking alleen nu tanden en oog toegevoegd ipv uit gesneden.
Oog en tanden zijn uit Jeneverbes, hij gaat voor ik het definitief bevestig eerst nog even de oven in
om er zeker van te zijn dat er geen ongedierte meer in woont.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.