Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Het is niet zo vaak dat je een stuk ziet liggen en er gelijk een beeld in ziet. Het worden vaak de mooiste beelden.
    Prachtig!

Erg tof.
    Het oog is erg goed gelukt en maakt het geheel haast echt levend.
    De tand kan misschien nog wat meer diepte krijgen, maar misschien wordt de bek dan te smal.

Groet!
    meron

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olivier_a Bekijk Berichten
    Prachtig!
    Behandel je die stukken hout ook tegen houtworm of schimmel?
    Ik heb ook al vaak gedacht om een stuk uit het bos mee te nemen, maar als ik dan de gaatjes erin zie.. zou niet willen dat al het hout in mijn werkplaats eraan gaat
    Hoi Olivier,

Meestal verwijder ik de vuile / slechte delen. Hierna kijk ik of er nog ongedierte in woont, is dit zo en is dit niet te verwijderen " bak " ik het stuk hout voor 1-1,5 uur in de oven op een zo hoog mogelijke temp zonder dat
    het hout verbrand ( tussen 110-140 graden).
    Mocht ik dan nog twijfelen spuit ik meestal wat terpentine in het gaatje.

Gr, Edwin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meron Bekijk Berichten
    Erg tof.
    Het oog is erg goed gelukt en maakt het geheel haast echt levend.
    De tand kan misschien nog wat meer diepte krijgen, maar misschien wordt de bek dan te smal.

Groet!
    meron
    Dank je Meron,

Ja die tand is nog een dingetje....... Ik wilde zeg maar de bovenlip over de tand laten vallen maar ik ben bang dat het neus stuk dit niet toe laat. Helaas , door de breuk structuur ( laagjes )
    is het risico groot dat er teveel materiaal los komt bij diepere snede.
    Maar.......... ik ga er nog wat mee proberen, nu ik er zo aan denk misschien wel een stukje ander soort hout ( wilg- wit ) of zo.

Gr Edwin.

Iedereen bedankt voor de positieve reacties.

Ik heb al vaker gezegd dat het maken van een werkstuk voor mij makkelijker gaat als het hout van een bijzondere locatie komt, waar een verhaal aan zit of wat mijn fantasie heeft geprikkeld.
    Het kost mij veel moeite om iets in opdracht te maken, op een of andere manier voelt het dan niet verbonden of zo.

Groet Edwin.

Forum Rechten