Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 12 van de 12
    Ik bedoel ook na het uit harden, anders krijg je een hoop ellende.
    Het lijkt mij niet slim is om een nieuwe laag (met de juiste verhouding) op een slechte laag aanbrengt. Je ondergrond is en blijft niet goed, of deze gaat reageren met de nieuwe laag. Dan krijg je alsnog geen deugdelijke bescherming voor je hout.
    Aangezien skylt op waterbasis is kun je misschien met vochtige zo nodig natte doek er overheen gaan. Daarna goed drogen, voordat je verder gaat werken. Dit zul je even moeten uit proberen. Dat vochtige doek doe ik meestal als ik geknoeid heb, bij de juiste verhouding en binnen 2 uur ivm uitharden wel te verstaan .

Mocht ik gaan schuren dat test ik eerst een klein stukje uit, ergens op de kopse kant ofzo. Dan zie je snel genoeg of het daar droog genoeg voor is.
    Ik denk dat het er al te lang op zit voor de 'natte doek' optie

Het voelt nu nog steeds niet helemaal glad aan. Ik vraag me af of het niet ook een reactie kan zijn met de lagen Skylt Original die er onder zitten. Zou niet moeten natuurlijk. Die waren trouwens wel droog genoeg.

Waarschijnlijk waag ik de gok en plaats ik de tafel in onze woonkamer. Mocht het na verloop van tijd toch blijken dat die laag echt niet goed is, dan kan ik hem altijd schuren/strippen en opnieuw afwerken.

Forum Rechten