Verschil DeWalt DWE7491 en DWE7492

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Wat ik zo snel zie zijn de afmetingen ( L x B x H ) kleiner van de 92 en hij zaagt 2 mm ondieper ....

ja, ik zie hele kleine verschillen, en vind het ook niet handig dat het staatje met specificaties heel anders leest bij de verschillende machines, lekker onoverzichtelijk



Ik zie dat CoSo de 7492 heeft gekocht, maar ik lees daar niet de onderlinge verschillen, ik zal CoSo even vragen.


normaal lees je wel ergens zoiets van: "de DWE7491, de opvolger van de befaamde 7491, met als belangrijkste wijzigingen......" maar in dit geval kan ik echt helemaal niks terugvinden.
Ook op youtube vind ik amper iets over de 7492, ik zal de filmpjes die er zijn even kijken.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Oh... Ik las het als de verschillen tussen de 7491 en 7492. Ben na herlezen nog altijd niet zeker wie zijn opvatting nu klopt, misschien gewoon CoSo een PM sturen? Hij heeft er uiteindelijk toch ook specifiek naar zitten zoeken.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Oh... Ik las het als de verschillen tussen de 7491 en 7492. Ben na herlezen nog altijd niet zeker wie zijn opvatting nu klopt, misschien gewoon CoSo een PM sturen? Hij heeft er uiteindelijk toch ook specifiek naar zitten zoeken.

Heb Coso ge-PM-ed en even gereageerd in zijn topic, even afwachten op zijn reactie :)







Bel anders gewoon met de walt. Zij moeten het weten.

Deze houtbewerkende conquistador heeft de '92 gekocht en zegt in zijn filmpje dat het de opvolger is van de 7491.

Klinkt in elk geval erg aannemelijk aangezien de voorloper van de 7491 de 7490 heette.




DeWalt is helaas een stuk minder klantvriendelijk dan bijv "vraag het aan Ike" van Makita. Ik vind geen contactgegevens van DeWalt zelf op de nederlandse website en je wordt al gauw doorgelinkt naar de belgische variant.
Er is wel een Store-locator dus ik heb de dichtsbijzijnde verdeler gezocht.

Dat is in mijn geval Toolstation Amersfoort, ik had een verkoper aan de lijn en die klonk nou niet echt bepaald enorm overtuigend wat betreft parate kennis over het gamma. Toen ik dus voorzichtig maar wat doorvroeg over deze types klonk het alsof hij meeging in mijn verhaal dat het de nieuwste versie was in deze lijn zagen dus de 7490, 7491 en 7492.
De onderlinge verschillen kon hij me zo niet aanduiden. De 7491 was ook de enige die opgesteld stond als show of demo-model.
 

Take It Easy

Nieuw lid
24 aug 2019
7
0
Absoluut, naar mijn menig is het een zeer goede (en degelijk gebouwde) machine. Ik heb voor de aankoop veel tafelzagen vergeleken en ik ben blij dat ik de Dewalt 7492 gekocht heb. Het is een plezier om met die zaag te werken. De langsgeleider met tandwielsysteem is zeer snel en precies op de juiste plaats te positioneren.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Absoluut, naar mijn menig is het een zeer goede (en degelijk gebouwde) machine. Ik heb voor de aankoop veel tafelzagen vergeleken en ik ben blij dat ik de Dewalt 7492 gekocht heb. Het is een plezier om met die zaag te werken. De langsgeleider met tandwielsysteem is zeer snel en precies op de juiste plaats te positioneren.


Kijk dat zijn de betere berichten, dat dubbele klemsysteem (voor en achter) van de geleider schijnt inderdaad erg goed te zijn.

Heb je de originele hoekaanslag in gebruik of ben je over op bijv een incra?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: alex1200

Take It Easy

Nieuw lid
24 aug 2019
7
0
Kijk dat zijn de betere berichten, dat dubbele klemsysteem (voor en achter) van de geleider schijnt inderdaad erg goed te zijn.

Heb je de originele hoekaanslag in gebruik of ben je over op bijv een incra?

De originele hoekaanslag is waarschijnlijk het enige negatieve punt aan de zaag. Die is waardeloos en bijgevolg niet in gebruik. Ik gebruik momenteel een zelfgemaakte tafel slee en die bevalt prima.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Was dit toevallig ook gister aan het uitzoeken. Conclusie (van wat ik kon vinden), de voetjes zijn anders (steken wat meer uit, misschien wat stabieler?) en de blade guard is vervangen door een systeem met twee helften. Dat is iets veiliger als je hele dunne strips zaagt. Deze zit ook op de nieuwe DWE7491 die nog wel te koop is in Amerika. Dus vrijwel dezelfde machine in de praktijk, vraag me af waarom ze daar nou een nieuw typenummer voor moesten verzinnen :p.
 

Hansidzerd

Nieuw lid
19 jul 2018
7
1
Zwolle
de zaag zelf is hetzelfde, alleen het onderstel/buizenbehuizing is veranderd. Duurde bij mij ook ff voordat ik het door had:).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.