Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Dak verhogen houten tuinschuur

Beste klussers.

In mijn tuin staat een tuinhuis met een schuin dak. Het dak en de planken moeten vervangen worden.
    Nu wil ik het dak verhogen en er een plat dak van maken zodat ik er een sedumdak op kwijt kan.

Is dit mogelijk en wat is de beste manier?
    Gebruik maken van de bestaande constructie?
    Of toch de 4 palen op de hoeken vervangen voor langere?
    Hoe ziet zo'n constructie eruit die je het best kan maken?

Alvast dank!
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 20190903_180019.jpg  

Dak en planken worden vervangen? Dan zou ik een nieuwe schuur bouwen. Frames maken voor de wanden, met een onderligger en een bovenligger en staanders. Op de frames leg je balken voor het dak.

+1, het is meer werk, maar je maakt hem naar eigen inzicht, en je bent niet gebonden aan maten.

Let op, mocht je hem qua breedte of lengte aanpassen, denk dan ook aan de fundering.

Succes kerel.

Gr Danny

Ja snap ik. Maar wil zoveel mogelijk de kosten drukken omdat we ook naar een andere woning aan het kijken zijn.
    Het idee is om het zoveel mogelijk naar het zin te maken met de bestaande fundering en het framewerk.
    Zie het wellicht ook als een soort van uitdaging en klusproject.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brrod Bekijk Berichten
    Ja snap ik. Maar wil zoveel mogelijk de kosten drukken omdat we ook naar een andere woning aan het kijken zijn.
    Het idee is om het zoveel mogelijk naar het zin te maken met de bestaande fundering en het framewerk.
    Zie het wellicht ook als een soort van uitdaging en klusproject.

Dan zou ik er nog helemaal niet aan beginnen , als je kijkt voor een andere woning
    Wat kosten betreft ,maar zeker je constructie
    Vergis je niet in het gewicht van zo'n dak , vooral in de winter

Ik zou hem een lik verf geven of slopen als ik ging verhuizen. Alleen doen als je meerwaarde kan creeren. Laat dit wel door een deskundig persoon beoordelen. Je eigen mening kan wel eens gekleurd zijn. Had ik vorig jaar ook last van. Een struik gekapt en huis was snel verkocht. Oorzaak en gevolg hoeven natuurlijk geen verband te houden maar toch.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Als je het dak hiervan af haalt, ben je alle stabiliteit kwijt. Begin er dus alleen aan als je stabiliteit goed begrijpt.

My 2 cents: als het alleen om het sedum te doen is: dat kan prima op een schuin dak. Wellicht wat versterken door een paar platen op het bestaande dak te monteren.

Sedum heeft water nodig. Zou het op een schuin dak voldoende water kunnen opnemen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    De meeste sedumdaken zijn opgebouwd uit een aantal lagen. De onderste is bedoeld om een teveel aan water te laten 'ontsnappen'. Daarop ligt meestal een aggregaat dat goed vocht vasthoudt & dan daarop de laag met plantjes. Vaak zijn dat meerdere soorten gemengd — de omstandigheden bepalen welke van die het gaan 'winnen' of 'verliezen', maar gemiddeld zijn het hele bestendige soorten die onder de meest uiteenlopende omstandigheden overleven.
    In de aanloopfase na aanleg kan het nodig zijn extra water te geven, maar normaliter redt een sedumdak zich zonder verdere hulp (afgezien van mogelijk bemesten).

Een schuin dak is geen beletsel.

Forum Rechten